پیش‌بینی وزش باد شدید در 13 استان/ مناطق شمالی در انتظار رگبار و رعد و برق



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی,هواشناسی

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از احتمال وزش باد شدید در 13 استان کشور خبر داد و گفت: طی سه روز آینده برای بخش‌هایی از شمال کشورافزایش ابر، رگبار، رعدوبرق پراکنده و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

 احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی کشور گفت: طی سه روز آینده برای بخش‌های شمالی استان‌های واقع در شمال غرب و برخی نقاط سواحل دریای خزر و به تدریج شمال شرق کشور افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق پراکنده، و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. در این مدت به تناوب بارش پراکنده و گاهی رعدوبرق در ساعات بعد از ظهر در جنوب سیستان وبلوچستان  دور از انتظار نیست.

 

وی ادامه داد: طی امروز و فردا  به ویژه در ساعات بعدازظهر وزش باد موقتی نسبتا شدید در تهران، البرز، قم، قزوین، زنجان، مرکزی، همدان، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، ایلام، و خوزستان پیش بینی می‌شود. در روزهای جمعه و شنبه نیز به سبب نفوذ جریانات به نسبت خنک شمالی کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد.

 

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بعداز ظهر روز جمعه تا اواسط روز یکشنبه مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج خواهد بود.

 

وظیفه بیشینه دمای استان تهران را در روز شنبه را 36 و کمینه آن را 21 درجه اعلام کرد و گفت:  آسمان تهران در این روز صاف و همراه با وزش باد خواهد بود. دمای هوا در گرمترین ساعت روز یکشنبه نیز به 36 و در سردترین ساعت به 22 درجه بالای صفر می‌رسد. همچنین در این روز  آسمان تهران صاف پیش بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------