پیشنهاد عضو شورای شهر تهران برای کمبود بی‌آبی: از خلیج فارس شیرین کنیم و بیاوریم!



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی ,احمد دنیا مالی

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به تنش های آبی موجود می بایست برنامه شیرین سازی آب خلیج فارس ، دریای عمان و دریای خزر با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود.

  به گزارش ایسنا ؛احمد دنیا مالی در سیصد و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران گفت: بحث آب برای شهر تهران حیاتی است و هر اقدامی در راستای اصلاح الگوی مصرف انجام دهیم هم به نفع شهر و هم به نفع کشور خواهد بود.

 

دنیا مالی در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از منابع آبی نظیر شیرین سازی آب دریاها تاکید کرد و گفت: با توجه به تنش های آبی موجود باید منابع جایگزین آبی معرفی شوند و با توجه به اینکه برنامه‌های شیرین سازی آب دریای عمان ، خلیج فارس و دریای خزر مدت ها است دنبال می شود باید این برنامه با جدیت و سرعت بیشتری دنبال شود تا رنگ تحقق به خود ببینند.

 

وی در ادامه گفت: در حال حاضر آمریکا و ژاپن بخش عمده‌ای از منابع آبی خود را از طریق همین شیرین سازی آب دریاها به دست می آورند و لذا باید در این راستا اقدامات مورد نیاز انجام شود.

 

دنیا مالی همچنین با انتقاد از برخی اظهار نظرها مبنی بر اینکه باید جلوی سرریز آب ها به دشت ها و کوه را گرفت گفت: اگر آب تهران به همین دشت دریاچه نمک سرریز نشود با بحران ریز گردهای نمکی مواجه خواهیم بود چرا که دشت خشک می شود و ریز گردها پدید می آید.

 

در ادامه نیز مهدی چمران گفت: مردم ما سال های سال بود که فرهنگ استفاده از آب و الگوی صحیح مصرف را می دانستند و حتی در گذشته ای نه چندان دور سرریز آب غذاهایی نظیر برنج را به چاه فاضلاب حرام می دانستند و چاهی جداگانه برای پساب های آشپزخانه ها تعبیه می‌کردند.

 

وی ادامه داد: امروز باید برای جمع آوری آب باران نیز فکری جدی شود ، آبی که به جای آنکه جذب شود با برخورد با زمین آسفالتی و بتنی همراه با لجن به جنوب تهران سرریز می شود. بنابراین باید تمهیداتی اندیشیده شود تا آب باران و نیز آب های جمع آوری شده در پشت بام ها به فاضلاب نریزد تا بتوان از آن استفاده کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------