بخشنامه جدید اقامه نماز در پروازها ابلاغ شد



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی  , نماز

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بخشنامه جدید اقامه نماز در پروازها به کلیه شرکت های هواپیمایی خبرداد.

 به گزارش  مهر به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری رضا جعفرزاده اظهارداشت: عصر امروز رئیس سازمان هواپیمایی کشوری به منظور رعایت اوقات شرعی اقامه نماز مسافران و احترام به شعائر اسلامی، بخشنامه جدید اقامه نماز در پروازها را صادر کرد.

 

وی افزود: در این بخشنامه آمده که تمامی مسافران هواپیماهای ایرانی از تمام مبادی و مقاصد و مسافران خطوط هوایی خارجی که از مبادی ایران و یا به مقاصد درون ایران پرواز می‌کنند، از حق اقامه نمازهای یومیه در شرایط شایسته برخوردار بوده و این حق باید به رسمیت شناخته شده و مورد احترام قرار گیرد. (مطلب پیشنهادی: احکام و نظر مراجع در مورد نماز در هواپیما)

 

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در صورتی که در زمان انجام یک پرواز، وقت شرعی نماز آغاز و در همان پرواز پایان یابد، خطوط هوایی موظفند اطلاعات مورد تقاضای مسافران شامل زمان‌ شرعی و جهت قبله را در اختیار مسافران متقاضی قرار داده و در صورت امکان، مکانی مناسب و ایمن جهت اقامه فریضه نماز به مسافران معرفی کنند.

 

جعفرزاده ادامه داد: همچنین در مواردی که وقت اقامه نماز پس از فرود هواپیما منقضی می‌شود لیکن فرصت کافی جهت انجام تشریفات ورود به مقصد و اقامه نماز وجود ندارد، رعایت مفاد فوق ضروری است.

 

وی افزود: در صورتی که وقت اقامه نماز، قبل از آغاز برنامه سوار کردن مسافران شروع شود و یا فرصت زمانی اقامه نماز و طول پرواز به گونه‌ای باشد که اقامه نماز در زمان پرواز امکان‌پذیر نباشد، سوار کردن مسافران حداقل ۱۵ دقیقه بعد از ورود به وقت نماز آغاز شود و یا برنامه پرواز به گونه‌ای تغییر یابد که امکان اقامه نماز پس از فرود و انجام تشریفات ورود به مقصد برای مسافران مهیا شود.

 

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در مواردی که رعایت موارد فوق منجر به نقض الزامات ایمنی و به خطر افتادن جان مسافران شود، رعایت الزامات ایمنی ضروری بوده و محدودیت موجود با رعایت احترام و حقوق مسافران به آنها اعلام شده و در خصوص راهکارهای جایگزین، حداکثر همکاری ممکن با مسافران به عمل آید.

 

جعفرازده در پایان ضمن الزامی دانستن بخشنامه مذکور تصریح کرد: بر اساس این ابلاغیه تمامی شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند دستورالعمل‌ها و فرآیندهای مرتبط با برنامه‌ریزی و مدیریت پرواز را به گونه‌ای اصلاح و بازنگری کنند که مفاد این ابلاغیه در عملیات جاری شرکت‌ها رعایت شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------