قاضی سراج:گزارش سازمان بازرسی در مورد ریزگردها به سران قوا ارسال می‌شود



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,ناصر سراج

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، درباره مشکل ریز گردها در کشور گفت: سازمان بازرسی درباره ریزگردها یک برنامه بازرسی در دستور کار داشته که گزارش آن آماده‌شده است.

  به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی ناصر سراج در آیین افتتاح ساختمان جدید بازرسی کل استان خوزستان که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس‌کل دادگستری، مدیران قضایی و اجرایی استان در ساختمان بازرسی کل استان خوزستان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: از همه عزیزانی که در تکمیل ساختمان جدید بازرسی استان خوزستان کمک کرده‌اند، تشکر و قدردانی می‌کنم؛ خصوصاً آقای کرمی که شروع و کلنگ زنی این ساختمان از سوی وی صورت گرفته و تا نیمه کار ساختمان را ایشان پیش برد و ادامه کار را آقای آقاجری پیش بردند تا در مدت زمان کوتاهی، ساختمانی که در شأن سازمان باشد، احداث، تجهیز و در مرحله بهره‌برداری قرار گیرد.

 

وی بابیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور هرساله برنامه سال آینده خود را تهیه و به‌کل استان‌ها ابلاغ می‌کند، افزود: بنابراین هر استان می‌داند که در سال جاری چه برنامه‌ای را اجرا و چه اداره و سازمانی را بازرسی کند. امسال بیشتر برنامه‌های سازمان روی فرامین مقام معظم رهبری که به موضوعات اقتصادی خصوصاً اقتصاد مقاومتی اشاره دارد، تمرکز پیداکرده است. همچنین شعار سال که اشتغال و تولید است محور برنامه‌های امسال سازمان بازرسی کل کشور است. به عقیده من مشکل اصلی کشور موضوع اشتغال و تولید کشور است که باید در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تأکید کرد: همان‌طور که می‌دانید اگر آمار زندان‌ها را بررسی کنیم، درصد بالایی از آن‌ها نتیجه عدم اشتغال و بیکاری است. مثلاً حدود ۵۰ درصد از زندانیان کشور به‌طور مستقیم به مواد مخدر ارتباط دارند که اگر به‌صورت غیرمستقیم محاسبه کنیم بیش از این تعداد خواهند شد که بیکاری یکی از عوامل اصلی آن است. اگر سرقت‌ها یا دست‌فروشی‌های کذایی را نیز بررسی کنیم تا حد زیادی دلیل آن بیکاری است.

 

اگر بتوانیم بیکاری را حل کنیم همان‌طور که مدنظر مقام معظم رهبری است، درصد زیادی از مشکلات کشور حل خواهد شد. خوشبختانه همه ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در خصوص حل مشکل بیکاری متفق‌القول هستند. انشاء الله هر فردی رئیس‌جمهور شود بتوانیم با همکاری همه بخش‌ها و دستگاه‌های مربوطه تا حدی مشکل بیکاری را رفع کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه سازمان برای جذب نیرو گفت: طی فراخوانی که سال گذشته از سوی سازمان بازرسی کل کشور اعلام شد ۱۶ هزار نخبه جوان و دانشگاهی ثبت‌نام کرده‌اند که ۱۵۴۳ نفر انتخاب و به سازمان سنجش اعلام شد و بعد از برگزاری آزمون، افراد منتخب به سازمان معرفی شدند. امسال سعی خواهیم کرد حداقل ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر نخبه دانشگاهی جذب کرده و وارد سیستم سازمان کنیم. اعلام هم کردیم که از مقطع فوق‌لیسانس به بالا و از معدل ۱۷ به بالا جذب شوند که این تعداد در مرحله گزینش هستند و امیدواریم همه امسال جذب سازمان شوند و سرمایه‌ای برای آینده سازمان شوند که نتیجه خوبی نیز برای کشور و سازمان بازرسی به همراه داشته باشد.

 

سراج دربارهٔ تلاش سازمان برای رفع موانع کسب‌وکار از طریق مقررات زدایی گفت: نمایندگان سه قوه در کمیسیون مقررات زدایی حضور دارند. در حال حاضر در حال تجمیع مقررات در این کمیسیون هستیم. بخشنامه‌ها، دستورالعمل و آیین‌نامه‌های متعددی در خصوص موضوعات واحد صادرشده است که در حال تجمیع آن‌ها هستیم. طبق بررسی‌های صورت گرفته ۸۰ درصد از موانع کسب‌وکار مربوط به ۲۰ درصد از قانون و مقررات است که به‌صورت پایلوت ۸ سازمان و وزارتخانه انتخاب‌شده و در حال اجرا هستند تا بتوانیم فضای کسب‌وکار را آماده کنیم تا باعث کاهش بوروکراسی شده و مانع پاس‌کاری تولیدگران از یک اداره به اداره دیگر شویم.

 

وی با اشاره به حمایت سازمان بازرسی کل کشور از سرمایه‌گذاران گفت: اداره کلی در سازمان بازرسی این وظیفه را بر عهده دارد. تلاش می‌کنیم با هماهنگی که با شورای دستگاه‌های نظارتی داریم از سرمایه‌گذاری سالم حمایت کنیم.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین دربارهٔ مشکل ریز گردها در کشور گفت: سازمان بازرسی دربارهٔ ریز گردها یک برنامه بازرسی در دستور کار داشته که گزارش آن آماده‌شده است. مشکلات ریز گردها کاملاً شناسایی و علت‌یابی شده است که انشاء الله در آینده نزدیک، گزارش آن برای روسای قوا ارسال می‌شود و پیگیری خواهم کرد تا انشاء الله مشکل ریز گردها تا حدی که میسور است مرتفع شود.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------