آغاز عملیات اجرایی پدیده شاندیز بعد از 2.5 سال وقفه



  اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,پدیده شاندیز

عملیات اجرایی پروژه پدیده شاندیز، با آغاز تکمیل آپارتمان های میان مرتبه این پروژه، بعد از 2.5 سال وقفه؛ پنجشنبه در آستانه شب میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در آیینی رسمی آغاز شد.

به گزارزش ایرنا ؛ مدیرعامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز در این مراسم گفت: آغاز دوباره عملیات عمرانی پروژه های پدیده شاندیز نوید بخش توسعه اقتصاد و اشتغال در منطقه و استان خراسان رضوی است.

 

مهدی خجسته ادامه داد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گرفته با هماهنگی و همراهی همه قوا به ویژه وزارت کشور و دستگاه قضایی بخش عمده مشکلات پیش روی این پروژه رفع و مجوزهای قانونی برای ادامه فعالیت ها دریافت شد و ستاد تدبیر استان پس از بررسی روند اقدامات، با آغاز عملیات عمرانی آن موافقت کرد.

 

وی گفت: پیگیری حل مسائل جهاد کشاورزی، مطالبات شهرداری، آب منطقه ای استان و تقسیط بدهی به دارایی و از سویی نیز تامین اعتبار از طریق کنسرسیوم بانکی با عاملیت بانک صادرات ایران به نتیجه رسیده است که بزرگترین پیام پرداخت کنسرسیوم بانکی بازگشت آرامش به مجموعه پدیده بوده که از جمله مهمترین و شاخص ترین اقدامات در این مدت است.

 

وی اظهار کرد: اخذ مجوزهای لازم برای برگزاری مناقصات و پروژه های لورایز و تکمیل مرکز تجاری که شامل فضاهایی چون شهر بازی ، آکواریوم و دیگر جذابیت ها است، در اولویت قرار گرفته است.

 

وی گفت: با توجه به مناقصات برگزار شده، در وهله نخست عملیات اجرایی، پروژه آپارتمان های میان مرتبه در چهار مرحله اجرایی می شود که چهار شرکت با مجموع 2 هزار و 550 میلیارد ریال اعتبار این پروژه ها را با نظارت شرکت مهندسین مشاور اجرایی خواهند کرد.

 

به گفته وی پیمانکاران در مدت 15روز بعد از ابلاغ قرارداد، کارگاه های عمرانی را تجهیز و به تداوم فعالیت های عمرانی خواهند پرداخت.

 

وی ابراز امیدواری کرد که با آغاز عملیات عمرانی در پدیده، شاهد رونق اقتصادی و اشتغال در استان و منطقه، امیدواری سهامداران، بازگشت اعتماد عمومی و جذب سرمایه گذاران به منطقه باشیم.

 

مدیرکل امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: پیرو وعده مدیران شرکت با پیگیریهای ستاد تدبیر استان و هماهنگی با مقام قضایی، عملیات اجرایی آپارتمان های میان مرتبه این پروژه آغاز شده است.

 

علی رسولیان گفت: قرارداد مربوطه نهایی و فرآیند قانونی برگزاری مناقصات هم طی شده و قرارداد پیمانکار و مشاور نیز ابلاغ شده و بخش عمده تجهیز کارگاه ها در دست انجام است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس اولویت بندی های انجام شده برای انجام سریعتر پروژه ها که ارزش افزوده بیشتری برای این مجموعه در پی دارد نخست آپارتمان های میان مرتبه تکمیل می شود که می تواند جمعیت را به این مناطق آورده و رستوران ها و بوستانها را نیز فعال کند.

وی عنوان کرد: بعد از ساخت آپارتمان ها، تکمیل مرکز تجاری این پروژه هم به سرعت آغاز می شود.

 

وی در خصوص تعیین هیات مدیره جدید هم گفت: تلاش آن است تا هیات مدیره ای توانمند برگزیده شود که منافع مجموعه را تامین کرده و بر اساس وعده های داده شده، شماری از آنها از میان سهامداران باشند تا در مسیر توسعه شرکت عمل کنند که این امر خود زمانبر است، ضمن آنکه این پروژه امانت مردم است و نمی توانیم بدون بررسی همه جانبه در خصوص آن اقدام کنیم.

 

پروژه پدیده شاندیز از حدود 2.5 سال قبل و در پی برخی تخلفات از جمله عدم دریافت مجوزهای لازم برای ساخت و ساز و نیز توزیع غیرمجاز سهام به صورت گسترده، در حالی که به علت سهامی خاص بودن شرکت؛ مجاز به چنین کاری نبود، با دستور مقام قضایی تعطیل شد که در مرحله نخست دفاتر فروش و عرضه سهام آن مسدود و بعد از مدتی کل پروژه متوقف شد.

 

این پروژه که افزون بر 130 هزار سهامدار در سراسر کشور دارد در این مدت با چالش های عدیده ای مواجه بود و مسئولان دولت یازدهم بویژه وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی و نیز دستگاه قضایی به منظور حفظ حقوق مردم و حل مشکلات آن تلاش زیادی کردند که از دریافت مجوز تغییر کاربری اراضی تا مجوزهای مربوط به ساخت و ساز و غیره را شامل می شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------