هیس؛ آنها درس و مشق می‌خواهند چه کار؟



   اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی , کودکان کار

یک هفته پیش گفته شد که محل جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان پلمپ شد.

دقیقا یک هفته پیش بود که خبر رسید جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان پلمپ شد. در پاسگاه نعمت آباد؛ جایی که کودکان کار فارغ از هر آنچه در اجتماع اتفاق می افتد یک روزشان را خالی می کردند تا به درس و مشق شان برسند. همان هایی که در سایر روزها محرومند و اگر زیر چرخ اقتصادی له نشوند خانواده هایشان نمی توانند گذران زندگی کنند. همان هایی که یک جو غیرت دارند و آرزویشان این است که با همین درس خواندن های هفته ای یک بار دکتر و مهندس شوند و به رویایی که در سر دارند برسند.

 

جمعه اما برای آنها روز بدی بود.خیلی هایشان حتی خبر را نشنیده بودند.وقتی طبق عادت راهی مدرسه شان شدند تا دو - سه ساعتی درس بخوانند دیدند آنجا را پلمپ کرده اند.وقتی می گوییم مدرسه تصور این نباشد که همه چیز مدرن است،نیمکت های درست و حسابی دارد و تخته وایت برد و ... اینجا همه چیز حتی از زمان دهه شصت هم ساده تر است و گاهی پیش آمده که بچه ها روی زمین درس بخوانند.در هر صورت کاخ آرزوهای آنها فرو ریخت وقتی پلمپ را دیدند.در خیال شان چه چیزها که نپرورانده بودند.فعلا درس و مشق تعطیل است،کودکان به کارتان برسید که .واجب تر از سوادتان است!

 

توضیح جمعیت دفاع در خصوص این پلمپ 

"عمو خیاط" موسس این مرکز به عنوان نماینده جمعیت دفاع از کودکان کار در واکنش به پلمپ آن می گوید: «این جمعیت دفاع در سال ۱۳۸۴ مجوز رسمی خود را از وزارت کشور دریافت کرد که مطابق اساسنامه ی خود هر دو سال اعضای جدیدِ هیات مدیره را به وزارت کشور معرفی کرده است. در طول این سالها وزارت کشور با "راکد گذاشتن" بررسی اعضا به وظیفه قانونی خود عمل نکرده است؛ ضمن آنکه در مجوز صادره در سال ۸۴ تاریخی برای انقضا مجوز وجود ندارد. در واقع ایرادی که بر این مرکز گرفته اند "عدم تمدید" مجوز است که به دلیل کوتاهی مراجع قانونی صورت گرفته است.»

 

او ادامه داد: «ضمنا جمعیت دفاع برای دریافت مجوزی دیگر از بهزیستی اقدامات لازم را داشته که علیرغم گذشت مدتی طولانی، این درخواست نیز بدون پاسخ مانده است. متاسفانه در حال حاضرمرکز دیگری در کشور جهت صدور مجوز فعالیت وجود ندارد که از طریق آن بتوان اقدام کرد.

 

در نهایت پس از مراجعه به پلیس امنیت ، آن نهاد مساله را به بهزیستی استان تهران ارجاع داد. با مراجعه به بهزیستی و پیگیری مجوز اعلام شد که صدور مجوز برای جمعیت دفاع با"موانعی" مواجه شده است. این موانع ظاهرا ارتباطی به مدارک مورد نیاز ثبت سمن ندارد، چرا که این مدارک قبلا به بهزیستی نیز ارائه شده است.»

 

تشکیل کلاس ها در پارک! 

پس از پلمپ این مدرسه، کودکان کار که دوست ندارند از درس و مشق شان عقب بیفتند با اشتیاق کامل معلم های خود را مجاب کرده اند تا به آنها در پارک آموزش بدهند. در نزدیکی مدرسه آنها چند پارک وجود دارد که از روز پلمپ، کلاس های آنها در این پارک ها برگزار می شود. نکته اینجاست که بعضی از کودکان این مرکز که اغلب مهاجر و کودک کار هستند اصلا علاقه ندارند که از پروسه آموزش عقب بمانند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------