ارائه پیشنهاد حذف عنوان طلاق از شناسنامه افراد به مجلس



   اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,شناسنامه

رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در زمینه حذف عنوان طلاق از شناسنامه محدودیت قانونی وجود دارد و ما برای رفع آن پیشنهاداتی را به مجلس ارائه داده‌ایم.

به گزارش ایسنا، حمید درخشان نیا با اشاره به نقش سازمان ثبت احوال در دولت الکترونیک اظهار کرد: ثبت احوال در زمینه الکترونیک پیشرو است و با جمع آوری اطلاعات و داده‌های به روز به بیش از 120 وزارتخانه، نهاد و سازمانی که از این اطلاعات استفاده می‌کنند خدمات ارائه می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: فعالیت‌های ثبت احوال در تحقق دولت الکترونیک موثر است و سازمان ثبت احوال تمام تلاش خود را می‌کند تا این کار را با موفقیت انجام دهد. تولید و انتشار آمارهای جمعیتی جزء وظایف ثبت احوال است و اینها مهمترین اطلاعاتی هستند که در اختیار تصمیم سازان کشور قرار می‌گیرند.

 

رئیس سازمان ثبت احوال عنوان کرد: کارت هوشمند ملی کلید دولت الکترونیک است و باید برای ترغیب مردم در راستای تعویض کارت‌هایشان و تبدیل آن به کارت هوشمند تلاش کنیم تا این کار را به روزهای آخر سال نیندازند و امیدواریم که تا پایان سال 97 یا پیش از آن این پروژه ملی را به سرانجام برسانیم.

 

درخشان نیا در مورد اقدامات ثبت احوال برای تغییر در شناسنامه‌ها افزود: در زمینه حذف نام المثنی در شناسنامه‌های المثنی مصوبه‌ای در شورای معاونان و پس از آن در شورای عالی به ثبت رسیده است که این عنوان از شناسنامه‌ها حذف شود.

 

وی همچنین در مورد حذف عنوان طلاق از شناسنامه افراد گفت: این مسئله برای بعضی افراد به خصوص بانوان مشکل ایجاد می‌کند. در زمینه حذف این عنوان محدودیت‌های قانونی وجود دارد که باید مجلس به آن بپردازد. در این رابطه ما پیشنهاداتی به مجلس ارائه داده‌ایم.

 

به گزارش ایسنا، سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال نیز در این رابطه عنوان کرد: در حال حاضر امکان حذف عنوان طلاق در شناسنامه بانوانی که دوشیزه هستند وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------