کاهش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی دریای خزر خبر داد و گفت: طی سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل، گاهی این پدیده همراه با گرد و غبار خواهد بود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آب و هوایی کشور طی سه روز آینده، گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی و خروجی مدل‌ها، به سبب نفوذ جریانات شمالی در سه روز آینده در استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و در برخی نقاط مه صبحگاهی همراه با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ساعات بعد از ظهر روزهای شنبه و یکشنبه در مناطقی از استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل رشد ابر و بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.

 

وی افزود: از روز جمعه تا یکشنبه کاهش دمای حدود ۲ تا ۶ درجه‌ای  در سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه شاهد کاهش نسبی دما در بخش‌های شمال غرب و مرکز کشور و دامنه‌های البرز مرکزی خواهیم بود. در عین حال طی سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل، گاهی این پدیده همراه با گرد و غبار خواهد بود. در سایر مناطق کشور طی سه روز آینده آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود.

 

وظیفه درباره وضعیت آب و هوایی پایتخت طی سه روز آینده نیز گفت: امروز آسمان تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد است و بیشینه و کمینه دمای هوا به ترتیب ۳۵ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در روز شنبه چهارم شهریور ماه نیز آسمان تهران صاف همراه با گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و حداکثر دمای هوا ۳۳ و حداقل آن ۲۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. در روز یکشنبه نیز همین وضعیت در تهران ادامه دارد و بیشینه و کمینه دما به ترتیب ۳۲ و ۲۲ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------