شدیدترین طوفان 12 سال اخیر آمریکا وارد تگزاس شد/ آیا کسی بیرون است؟/ عکس



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,طوفان

شدیدترین طوفان 12 سال اخیر آمریکا با سرعت 200 کیلومتر بر ساعتی وارد تگزاس شد.

به گزارش  خبرآنلاین؛ سرعت بادها به بیش از 200 کیلومتر بر ساعت رسیده است، درختان و تیرهای چراغ برق از جا کنده‌ شده‌اند، مردم به فکر خروج از شهر هستند؛ شدیدترین طوفان 12 سال اخیر آمریکا وارد تگزاس شده است.

 

طوفان هاروی شدیدترین طوفان 12 سال اخیر آمریکا و شدیدترین طوفانی است که ایالت تگزاس از سال 1969 تاکنون با آن روبرو شده است، این طوفان  جزو طوفان‌های دسته 4 بود، یعنی سرعت بادهای این دسته طوفان‌ها به طور میانگین از 209 تا 252 کیلومتر بر ساعت است. این نوع طوفان‌ها می‌توانند آسیب‌هایی به خانه‌های کوچک و ضعیف وارد کند و از سویی منجر به ریشه کن شدن درخت‎های زیادی می‌شود.

 

البته با ورود طوفان هاروی به تگزاس شدت آن هم کمتر شده است و وارد دسته اول از طوفان‌ها شده است اما سیل ناشی از آن نگران کننده است.

 

  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,طوفان

 

نه رادیو کار می‌کند نه اینترنت؛ «کسی بیرون است؟»

این طوفان شدید در طول روزهای گذشته به ایالت‌های دیگر آمریکا هم آسیب شدیدی وارد کرده است. انتظار می‌رود  بارندگی در این ایالت به شدت ادامه داده باشد، میزان بارندگی در برخی مناطق این ایالت به حدود 3متر هم رسیده است.

 

اما تگزاس هم شرایط خوبی ندارد، منطقه راکفورد در این ایالت بیشترین آسیب را از این طوفان دیده است به طوری که شهردار این ایالت هشدار داده است که هر کسی که در این منطقه می‌ماند اسمش را برای تشخیص هویت روی دستانش بنویسد. در این منطقه یک مدرسه، هتل و مجتمع مسکونی آسیب دیده‌اند.

 

استیو سیمز، یک آتش نشان داوطلب در این رابطه  گفت: در حال حاضر ما فقط در جایی مانده‌ایم و نمی‌توانیم به جایی برویم.

 

در این منطقه  ایترنت و شبکه‌های تلفونی هم قطع شده‌اند، دو سوم 10 هزار جمعیت راکفرود از منطقه خارج شده‌اند و بسیاری از سالمندان را از این شهر ها خارج کرده‌اند. حدود 6 میلیون نفر در ایالت متحده در مسیر این طوفان قرار دارند، قیمت بنزین به علت این طوفان‌ها افزایش پیدا کرده به همین دلیل سازمان حفاظت از محیط‌زیست آمریکا برخی از قوانین را برای مقابله با کمبود بنزین لغو کرد.

 

یکی از اهالی تگزاس در توئیتر خود نوشته بود: «در تاریکی، نه اینترنتی وجود دارد نه رادیویی کار می‌کند، آیا کسی بیرون است؟»

 

این طوفان دیروز 4.4 درصد از ظرفیت فرآوری نفت آمریکا را تعطیل کرد که طبق یک برآورد، به ارزش یک هفته محدودیت عرضه فرآورده‌های نفتی است، حداکثر یک چهارم از تولید پالایشگاهی آمریکا در مسیر طوفان "گلف کاست" قرار دارد

 

گفته می‌شود کارکنان این پالایشگاه ها که برای چنین شرایطی آموزش دیده‌اند، در اتاق‌های کنترل مانده و سیستم‌ها در کارخانه‌های شرکت سیتگو پترولیوم، فلینت هیل ریسورسز و والرو انرژی در تگزاس جنوبی را رصد می‌کنند. این شرکت‌ها چهار پالایشگاه، سه پالایشگاه در کورپوس و یک پالایشگاه نزدیک تری ریورز تگزاس را اداره می‌کنند.

 

از سال 2005  که طوفان‌های کاترینا و ریتا منطقه "گلف کاست" را درهم نوردیدند، پالایشگاه‌ها کارخانه‌های خود را مستحکم‌تر کرده‌اند تا بهتر بتوانند در برابر طوفان مقاومت کنند. به

 

ترامپ اعلام کرد؛ یک فاجعه در تگزاس در حال رخ دادن است

مسئولان در ایالت متحده اقدامات مختلفی برای مقابله با سیل انجام طوفان انجام داده‌اند، دونالد ترامپ که با اولین حادثه طبیعی در دوران ریاست جمهوریش مواجه است در اعلامیه‌ای شرایط تگزارس را فاجعه دانست و در رابطه با طوفان هاروی در توئیتر خود نوشت که اعلامیه فاجعه را امضا کرده است تا دولت مجبور شود در این شرایط به طور کامل حمایت کند.

 

شهردار شهر هوستون در رابطه با این موضوع اعلام کرد: «مردم باید بدانند این اتفاقی نیست که بعد از یک یا دو روز تمام می‌شود.»

 

پیش‌بینی شده است این طوفان تا اواسط هفته بعدی در در ایالت تگزاس بماند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------