استاندار تهران:۱۳ سیستم تصفیه فاضلاب در استان تهران راه‌اندازی می‌شود



   اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,هاشمی استاندار تهران

استاندار تهران ضمن یادآوری این موضوع که تصفیه فاضلاب می‌تواند منجر به تامین بخشی از آب مورد نیاز صنایع و کشاورزی شود، ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم شاهد افتتاح و راه‌اندازی ۱۳ سیستم تصفیه فاضلاب در استان تهران و حذف فاضلاب بدون تصفیه باشیم.

به گزارش ایسنا، سید حسین هاشمی در مراسم افتتاح چند طرح محیط زیستی استان تهران در هفته دولت که امروز برگزار شد،افزود: محیط زیست همواره یکی از مهمترین مباحث و از جمله اولویت‌های کاری در استان تهران است. در همین راستا، جابه‌جایی و جانمایی صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی صورت گرفته است و برای این موضوع حدود ۱۰ هزار هکتار زمین در استان تهران در نظر گرفته شد.

 

هاشمی ضمن یادآوری اهمیت جانمایی صنایع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، خاطرنشان کرد: این اقدام ارزنده و زیربنایی اما زمان‌بر است. جابه‌جایی صنایع آلاینده و با عمر بالای ۲۵ سال به شهرک‌ها و نواحی صنعتی باعث می‌شود تا این صنایع علاوه بر استفاده از تکنولوژی‌های نوین و روزآمد که منجر به افزایش قدرت رقابت در بازار می‌شود به حفظ محیط زیست نیز کمک کنند.

 

استاندار تهران در خصوص بوی نامطبوع مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران نیز گفت: پس از بررسی کارشناسان محیط زیست و جهاد کشاورزی، کانون‌های مختلفی برای این موضوع شناسایی و اقدام برای برطرف کردن این چالش آغاز شد.

 

هاشمی، گاوداری‌ها را از جمله منابع ایجاد بوی نامطبوع فرودگاه بین المللی امام خمینی به تهران برشمرد و اظهار کرد: به طور نمونه واحد گاوداری که امروز سیستم تصفیه فاضلاب آن افتتاح و راه‌اندازی شد با ۶۰۰۰ راس گاو از جمله منابع مهم ایجاد آلودگی بو در این مسیر بود. الگوی استفاده شده در این دامداری می تواند به سایر موارد مشابه استان تهران نیز تعمیم پیدا کند.

 

به گفته استاندار تهران، تجهیز این گاوداری شش هزار راسی به سیستم تصفیه فاضلاب علاوه بر کاهش بوی ایجاد شده در منطقه به تامین منبع آبی از تصفیه پساب نیز کمک می کند.

 

وی با بیان این موضوع که از ۴۱ سیستم تصفیه فاضلاب راه اندازی شده کشور در دولت یازدهم، ۱۰ مورد در استان تهران و شهرستان‌های آن اجرایی شده است، اظهار کرد: این آمار بیانگر میزان اهمیت و توجه به مسائل محیط زیستی در استان تهران است.

 

بر اساس گزارش سایت محیط زیست استان تهران همزمان با گرامیداشت هفته دولت چند طرح محیط زیستی استان تهران با حضور مسولان استانی رسما افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------