تعامل میان قوای مققنه و مجریه برای رفع چالش های حوزه زنان



 اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,معصومه ابتکار

معاون رئیس جمهور گفت: تعامل میان قوای مققنه و مجریه برای رفع چالش های حوزه زنان و خانواده به ویژه در مباحثی همچون آسیب های اجتماعی و اشتغال ضروری است.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار در نشست با نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی که با هدف افزایش همکاری و تعامل میان قوای مقننه و مجریه برای حل مشکلات زنان و خانواده برگزار شد، گفت: این نشست ها و هم اندیشی ها باید به شناسایی نیروها، ظرفیت سازی و توان افزایی در حوزه زنان و خانواده بینجامد.

 

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ابراز امیدواری کرد: این نشست ها و هم اندیشی ها منجر به پیشبرد طرح ها و اصلاح قوانین حوزه زنان و خانواده در دولت دوازدهم شود.

 

وی تعامل میان قوای مققنه و مجریه برای رفع چالش های حوزه زنان و خانواده به ویژه در مباحثی همچون آسیب های اجتماعی و اشتغال را ضروری دانست و افزود: ایجاد کارگروه مشترک معاونت زنان و امور خانواده با نمایندگان مجلس می تواند به بهبود فرآیند همکاری ها منجر شود.

 

ابتکار از نمایندگان حاضر در جلسه خواست تا در کاهش شکاف جنسیتی ایجاد شده برای بانوان تحصیل کرده، کارآفرینی برای دختران جوان به ویژه کارآفرینی سبز، اجرایی شدن بخشنامه دولت مبنی بر ضرورت تخصیص سهمیه ۳۰ درصدی به مدیریت زنان در دستگاه های دولتی، تلاش برای ظرفیت سازی و توانمندسازی زنان با نگاه فراجناحی و ایجاد جایزه ملی یاوران خانواده برای شخصیت های حقیقی و حقوقی فعال در این حوزه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری را یاری دهند.

 

معاون رییس جمهور با تاکید بر دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری در هفته گذشته به حساسیت و جدیت ایشان در مقابله با خشونت علیه زنان در خانواده اشاره کرد و خواهان اصلاح این وضعیت در خانواده شد.

 

گفتنی است، سهیلا جلودارزاده، پروانه سلحشوری، فریده اولاد قباد، فاطمه سعیدی، فاطمه ذوالقدر، طیبه سیاوشی، زهرا سعیدی، ناهید تاج الدین، پروانه مافی، فاطمه حسینی نمایندگان حاضر در این نشست بودند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------