کاهش دما در نوار شمالی کشور



    اخباراجتماعی,خبرهای  اجتماعی,هواشناسی

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وضعیت بارشی کشور طی روزهای آینده، از کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور خبر داد.

 احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا، افزود: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز (دوشنبه ۲۵ اردیبهشت)، با فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی مناطق شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های البرز شرقی پیش بینی می‌شود.

 

وی افزود: امروز با ورود موج بارشی دیگری از سمت شمال غرب به کشور، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در این نواحی به ویژه در بخش‌های شمالی آذربایجان‌های شرقی و غربی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیر کل پیش بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه فعالیت این موج در روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت) در شمال غرب، شمال شرق و با شدت کمتر در سواحل خزر و روز چهارشنبه(۲۷ اردیبهشت) در استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق است، گفت: در بعدازظهر چهارشنبه بارش پراکنده در ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان قابل پیش‌بینی است همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه به سبب نفوذ جریانات خنک شمالی، دما در نوار شمالی کاهش نسبی می‌یابد.

 

به گفته وظیفه، در روز سه‌شنبه وزش باد نسبتا شدید در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز چهارشنبه در دامنه‌های البرز شرقی و شمال شرق پیش بینی می شود همچنین امروز شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج  است. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس چنین وضعیتی دارد.

 

وی در مورد هوای تهران در روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه (۲۶ اردیبهشت) صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد، اوایل شب همراه با وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۳۲ و ۲۰ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۲۷ اردیبهشت)، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۳۱ و ۱۹ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------