احتمال وقوع سیلاب‌های محلی



   اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,هواشناسی

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وقوع بارش پراکنده در تعدادی از استان‌ها طی دو روز آینده، نسبت به وقوع احتمالی سیلاب‌های محلی هشدار داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌ها، امروز و روز شنبه در دامنه‌های جنوبی زاگرس، مناطق جنوبی و نیمه غربی فارس، برخی مناطق کهگیلویه و بویر احمد، مناطق شمالی و نیمه شرقی بوشهر، ارتفاعات چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات شرق خوزستان رشد ابر و رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

وی افزود: روز یکشنبه نیز بارش‌ها در مناطق ذکر شده تقویت می‌شود و ناپایداری به دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و شرق لرستان نیز کشیده می‌شود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر فردا (شنبه 25 شهریورماه) با گذر موجی از نوار شمالی کشور، ابتدا در مناطقی از شمال غرب و روز یکشنبه علاوه بر شمال غرب درارتفاعات غرب و ارتفاعات البرز مرکزی نیز رشد ابر، رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

 

وظیفه تاکید کرد: با توجه به اینکه در این روزها رگبار موقت باران به شکل ناگهانی رخ می‌دهد و روان‌آب حاصل می‌تواند به طور موقت موجب سیلاب محلی در مسیل‌ها شود؛  از اینرو توصیه می‌شود عشایر برای جلوگیری از خسارت احتمالی در مناطق یاد شده و در بازه‌های زمانی بعدازظهر تا اوایل شب آمادگی لازم را داشته باشند.           

 

وی ادامه داد:  در سه روز آینده در بعضی ساعات در نوار شرقی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل گاهی با گرد و خاک همراه خواهد بود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (شنبه 25 شهریورماه)، صاف خواهد بود که گاهی همراه با وزش باد همراه خواهد بود که بیشینه و کمینه دمای تهران در این روز  33 و 21 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

 

وظیفه در پایان گفت: آسمان تهران طی روز یکشنبه (26 شهریورماه) نیز صاف، گاهی وزش باد، در بعدازظهر نیمه ابری، همراه با افزایش باد با بیشینه و کمیته دمای 31 و 20 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------