80 درصد زنان مطلقه سرپرست خانوار شغل مناسبی ندارند



   اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی , محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان آنکه 47 درصد طلاق‌ها در 5 سال اول زندگی رخ می‌دهند گفت: 70 تا 80 درصد زنان مطلقه که سرپرست خانوار هستند شغل مناسبی ندارند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، انوشیروان محسنی‌پندپی در همایش بزرگداشت روز ملی خانواده که در محل مجتمع تلاش تهران برگزار شد،‌ گفت: اگر واحدهای اجتماعی را در هر نظامی برش بزنیم اولین نهاد اجتماعی خانواده است، بنابراین باید برای تمام اقدامات پیوست خانواده داشته باشیم تا توانمندسازی زنان و خانواده به درستی عملیاتی شود و  باید استراتژی‌های خود را مشخص کنیم. 

 

بندپی همچنین افزود:براساس سرشماری سال ٩٥  در مجموع 21میلیون خانوار در کشور وجود دارد که ٨٨ درصد آنها مرد سرپرست و ١٢ درصد زن سرپرست هستند.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:  7.3 درصد از این زنان همسرانشان فوت کرده، 2.2 درصد به دلیل طلاق و سایر زنان به دلیل از کار افتادگی سرپرست خانوار، سرپرستی خانوار را به عهده دارند.

 

وی ادامه داد: آمار طلاق و فوت همسر در سال‌های گذشته بسیار کمتر از این بود اما اکنون در ارزیابی‌های انجام شده از کل آمار طلاق، 47 درصد در 5 سال اول زندگی رخ می‌دهد و بیش از 70 تا 80 درصد این زنان که مطلقه و سرپرست خانوار هستند، شغل مناسبی ندارند. 

 

وی با تاکید بر ایجاد شرایطی برای کاهش طلاق، به راه‌اندازی ثبت الکترونیکی طلاق و خط مشاوره سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت:  با راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق شاهد کاهش 8.3 درصدی طلاق ها در مشهد شدیم.

 

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار حق قانونی و مطالبه به حق آنهاست که بهزیستی آن را آغاز کرده و دغدغه تامین هزینه این افراد را دارد و در حال حاضر 60 هزار نفر در شهر و 50 هزار نفر در روستا تحت پوشش بیمه قرار دارند. 

 

وی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را حلقه مفقوده دانست و با بیان آنکه متاسفانه فارغ‌التحصیلان ما دنبال کار دولتی هستند و این نشان می‌دهد نتوانسته‌ایم در نظام آموزشی مهارت‌ها را توسعه دهیم گفت: بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار را تهیه کرده‌ایم و با این بانک می‌توانیم اطلاعات افراد را به روز کنیم و دریابیم این 12 درصد زن سرپرست خانوار در چه وضعیت سنی، اقتصادی و جغرافیایی هستند. 

 

به گزارش ایسنا، در این مراسم از «سامانه فرزند خواندگی» رونمایی شد که از طریق آن دیگر نیازی به مراجعه مکرر به بهزیستی و یا صرف هزینه و زمان طولانی نیست و امکان گزارش دهی و دستیابی به سوابق متقاضیان برای فرزند خواندگی مهیا می‌شود که این سامانه به صورت پایلوت در استان تهران راه‌اندازی شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------