اظهارات صریح وزیر ارتباطات از اینترنت بدون فیلتر تا رصد فضای مجازی



  اخباراجتماعی ,خبرهای اجتماعی ,آذری جهرمی

آذری جهرمی در برنامه ذره بین رادیو تهران گفت: توییتر در ایران مسدود شده و نمی تواند در ایران فعالیت کند، اما قانونی نداریم که اجازه ی فعالیت یک ایرانی در توییتر را ندهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سایت های زیادی هستند که آمریکایی ها دسترسی ایرانیان را به آنها به بهانه تحریم ها مسدود کرده اند . صحبت ما با آنها این است حالا که شما می خواهید از فضای داخلی ایران سواستفاده کنید و خودتان را ملکه ی نجات مردم نشان دهید خوب چرا دسترسی مردم را مسدود کرده اید؟

 

 توییتر در ایران مسدود شده و نمی تواند در ایران فعالیت کند، اما قانونی نداریم که اجازه ی فعالیت یک ایرانی در توییتر را ندهد.

 

بعضی ها می گویند چرا آقای وزیر فقط اینترنت بدون فیلتر دارد و مابقی ندارند ؟نه اینطور نیست. برخی از اساتید دانشگاه هستند که اینترنت بدون فیلتر دارند و برخی از مسئولینی که نیاز دارند هم دارای اینترنت بدون فیلتر هستند. بعضی از مسئولین هم هستند که درخواست داده اند اما به آنها اینترنت داده نشده است.در صدا و سیما هم اینترنت بدون فیلتر در حال استفاده هست

 

 معمولایک ساعت را در روز اختصاص میدهم برای رصد فضای مجازی .خودم شخصا چک می کنم و اخبار را دنبال میکنم و تلاش میکنم خودم ارتباط داشته باشم.

 

 بنده هیچ ادمینی برای صفحات مجازی خود ندارم . البته روابط عمومی در تهیه ی مطالب و دادن گزارشات کمک می کند اما صفحات در اختیار خودم هستند

 

 لفظ مهار برای فضای مجازی درست نیست. درستش این هست که بگوییم در فضای مجازی چقدر میتوانیم حاکمیت داشته باشیم این شاید لفظ دقیق تری باشد.

 

 رویه ما این هست که با فعالیت در صفحات اجتماعی در خصوص حواشی فضای مجازی به مردم پاسخ بدهیم . ما می توانستیم چالشی که در غالب بازی نهنگ آبی مطرح شد را نادیده بگیریم . خوب تبدیل میشد به یک ترس برای خانواده ها. ما واقعیت را به مردم گفتیم که چنین بازی وجود دارد خانواده ها شما مراقب باشید و همین موضوع بازدارندگی داشت . ضمن اینکه صداو سیما نیز در این عرصه خوب عمل کرد و اطلاع رسانی کرد

 

 زمانی که بنده متوجه موضوع آن خانم کارمند مخابرات در آذربایجان شدم از طریق همین صفحات مجازی وظیفه ی خودم دیدم که عکس العمل نشان بدهم . البته خیلی از این موارد هست و ممکن هست در برخی موارد بنده متوجه نشوم اما این مورد را دیدم و می بایست حتما کاری انجام میدادم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------