آماده باش اورژانس در پی هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و گرد و خاک



  اخباراجتماعی ,خبرهای  اجتماعی ,هواشناسی

سرپرست سازمان اورژانس کشوراز آماده‌باش اورژانس کشور در پی هشدار هواشناسی درباره وزش باد شدید و گرد و غبار در برخی استانها و از جمله تهران خبر داد.

 دکتر پیرحسین کولیوند در گفت و گو با ایسنا افزود: به دنبال گزارش هواشناسی، اطلاع رسانی و اعلام آماده باش به نیروهای اورژانس صورت گرفت.

 

وی با اشاره به گزارش‌های رسیده مبنی بر وزش باد شدید در برخی استان‌ها از جمله تهران و البرز، بررسی‌های صورت گرفته در EOC و مجموعه اورژانس کشور را تشریح کرد و گفت: آمادگی لازم برای ارایه خدمات در خصوص قطعی برق و به وجود آمدن شرایط اضطراری وجود دارد.

 

سرپرست سازمان اورژانس کشور به مردم توصیه کرد که در زمان وزش باد شدید، طوفان و گرد و خاک از توقف و فعالیت‌ در فضای باز خودداری کنند.  کنترل و بازدید بادشکن در اطراف مزارع نیز صورت گیرد.

 

وی افزود: لازم است کنترل ایمنی‌های مربوط به مقاومت تاسیسات و خطوط انتقال نیرو انجام و از تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره، فرسوده و درختان کهنسال پرهیز شود. از تردد شناورها در سطح دریا برای فعالیت‌های ماهیگیری، صنعتی، گردشگری و مسافرتی خودداری شود.

 

به گزارش ایسنا سایت هواشناسی کشور اعلام کرد که از بعد از ظهر امروز در برخی نقاط استانهای قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، قم، شمال اصفهان، غرب و جنوب سمنان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود و تا اواسط روز سه‌شنبه (۲ خردادماه) به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس مواج خواهد بود. ارتفاع موج امروز در مناطق شرقی خلیج فارس بین یک و نیم تا دو متر و از روز دوشنبه تا بعداز ظهر سه شنبه در مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس بین دو تا سه متر برآورد می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------