کالای پزشکی غیرمجاز در اتاق های عمل/ پرونده به تعزیرات رفت



اخبار,اخبار اجتماعی,کالاهای غیراستاندارد و غیرمجاز پزشکی

معاون کالا و خدمات و رسیدگی به شکایات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان اعلام کرد به خاطر شکایات مردم و بر اساس مشاهدات میدانی، پرونده تخلف برخی از بیمارستانها در به کارگیری کالاهای غیراستاندارد و غیرمجاز پزشکی به سازمان تعزیرات، ارجاع شده است..

بحث کالاهای غیراستاندارد و غیرمجاز و تولید اقلام زیرراه پله ای در روزهای اخیر بحثهایی را در سطح جامعه به وجود آورده. از جمله اینکه برخی از مردم از ترس استفاده از اقلام غیر استانداری مانند خوراکیهای وارداتی این کالاها را در سبد مصرف خود وارد نمی کنند.


اخیرا نیز درشبکه های مجازی مسایل زیادی درباره آلودگی برخی از اقلام به ویروسهای خطرناک مانند ایدز و وبا و سارس منتشر شده ولی ظاهرا کالاهای غیراستاندارد که سلام جامعه را تهدید می کند در مراکزی که باید سلامت مردم را تهدید کند هم نفوذ کرده.

معاون کالا و خدمات و رسیدگی به شکایات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان در این باره به خبرآنلاین گفت: اخیرا پس از شکایات مردمی و مشاهدات میدانی برای ما مسلم شد برخی از واحدهای درمانی از کالاهای مصرفی پزشکی که به صورت غیرمجاز و بدون داشتن استاندارد تهیه شده اند استفاده می کنند.


صادق بشیری در ادامه گفت: این اقلام غیراستاندارد که با سلامتی مردم ارتباط مستقیم دارد متاسفانه به وفور در بازار وجود دارد و برخی مراکز درمانی و بیمارستانها بدون توجه به نداشتن مجوز و استاندارد لازم از این اقلام برای درمان بیماران حتی در اتاقهای عمل استفاده می کنند که در برخی موارد منجر به تبعات جبران ناپذیری برای بیماران می شود.


این نهاد ناظر به حقوق مصرف کنندگان در ادامه گفت: پرونده تخلفات این نهادهای درمانی برای پیگیری به مراجع ذیربط ارسال شده است و دیروز نیز با سازمان تعزیرات حکومتی در این باره جلسه ای داشتیم که مقرر شد به زودی متخلفان این پرونده ها برای پاسخگویی احضار شوند.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------