آلوده‌ترین نقاط دنیا کجا هستند؟



اخبار,اخبار اجتماعی,آلوده‌ترین نقاط دنیا

انسان در عرض ۱۰۰ سال گذشته پیشرفت‌های شگفت انگیزی داشته؛ و به همان میزان، طبیعت و محل زندگی خودش را هم آلوده و نابود کرده است..

این نگاهی است به بعضی از آلوده‌ترین نقاط دنیا:
لینفن، چین: هوای شهرتان هرچقدر کثیف باشد، در مقایسه با هوای لینفن، تمیز و خوش و خرم است. این شهر را آلوده‌ترین شهر دنیا می‌دانند و دلیلش هم دود کارخانه‌ها و ماشین‌ها است. ظاهراً هوا آن قدر کثیف است که اگر لباس را برای خشک شدن بیرون پهن کنید، سیاه می‌شود.

روندونیا، برزیل: هیچ جا در منطقه آمازون مثل روندونیا از درخت پاک نشده است. هزاران هزار هکتار درخت، بریده شده است و منطقه ای که روزگاری بسیار سبز بود، اکنون محل نگهداری دام است.

رودخانه یامونا: اگرچه دولت هند چند بار تلاش جدی کرده تا این رودخانه را تمیز کند، اما باز هم پر از زباله است. شهر دهلی نو به تنهایی در روز 3296 میلیون لیتر فاضلاب تولید می‌کند که با توجه به امکانات این شهر، قابل اداره نیست.

لا اورویا، پرو: کارخانه بزرگ ذوب که در این شهر کوچک ساخته شده و متعلق به آمریکا است، مسوول تولید حجم زیادی آلودگی در این شهر است. تقریباً تمام کودکانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، آزمایش شده‌اند و میزان سرب موجود در خونشان در سطح بالایی بوده است.

دریاچه کاراچای، روسیه: مقدار تشعشعات ناشی از دفن زباله‌های اتمی، آن قدر زیاد است که اگر یک ساعت در این منطقه باشید، به طور مرگباری بیمار می‌شوید. سرطان یکی از مشکلات عمده کارگران شاغل در مرکز هسته ای آن است و در مناطق اطراف، سرطان خون و نوزادان ناقص بسیار است.

فضا: انسان فضا را هم بی نصیب نگذاشته است. بیش از 8.1 میلیون کیلوگرم زباله‌های فضایی و فضاپیماهای اسقاطی در مدار زمین وجود دارد. این سبب شده تا نگرانی‌هایی درباره حوادث احتمالی و از کار افتادن ماهواره‌ها و وسایل ارتباط جمعی به وجود آید.


اخبار اجتماعی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------