پر ترافیک ترین روزهای تاریخ اینترنت رقم میخورد



امروز چهارشنبه 29 جولای است و روزی است که از مدتها پیش بسیاری از کاربران و کارشناسان دنیای رایانه و تکنولوژی منتظر آن بوده اند. روز انتشار رسمی نسخه نهایی ویندوز 10. ساتیا نادلا مدیر عامل جدید مایکروسافت این روز را به عنوان شروع عصری جدید در تاریخ رایانه خطاب کرده و کارشناسان معتقدند این روزها پر ترافیک ترین روزهای تاریخ اینترنت خواهد بود.

امروز چهارشنبه 29 جولای است و روزی است که از مدتها پیش بسیاری از کاربران و کارشناسان دنیای رایانه و تکنولوژی منتظر آن بوده اند. روز انتشار رسمی نسخه نهایی ویندوز 10.

 

ساتیا نادلا مدیر عامل جدید مایکروسافت این روز را به عنوان شروع عصری جدید در تاریخ رایانه خطاب کرده و کارشناسان معتقدند این روزها پر ترافیک ترین روزهای تاریخ اینترنت خواهد بود.

هرچند از روزهای قبل برخی کاربران تجربه بروزرسانی به نسخه نهایی ویندوز 10 را تجربه کرده اند اما به شکل رسمی امروز یعنی 29 جولای روز انتشار نهایی ویندوز 10 و تولد این نسخه انقلابی از پر مخاطب ترین سیستم عامل دنیا است. امروز شروعی برای بروزرسانی رایگان ویندوز 10 برای کاربران ویندوز 7 و 8 است.

تحلیلگران معتقدند که بدلیل حجم بالای ترافیکی که صرف ارتقاء به ویندوز ۱۰ می‌شود، امروز پرترافیک‌ترین روز اینترنت خواهد بود. برخی نیز باور دارند که حتی با وجود تدابیری که مایکروسافت برای حجم بالای ترافیک امروز اندیشیده اما، بسیاری برای ارتقاء به نسخه‌ی جدید ویندوز به مشکل برخورد خواهند کرد.

 

اخبار,اخبار اجتماعی,اینترنت

 

زومیت گزارش داده است که براساس گزارش‌ها، مایکروسافت ۴۰ ترابیت در ثانیه برای این منظور در سرویس‌های CDN رزرو کرده است. برای مقایسه بهتر جالب است بدانید که اپل برای پوشش زنده‌ی آخرین کنفرانس خود ۸ ترابیت در ثانیه رزرو کرده بود. هر کدام از کاربران ویندوز برای ارتقاء به Windows 10 باید حداقل ۳ گیگابایت دانلود کنند.

شروع عصری جدید
ساتیا نادلا مدیر عامل جدید مایکروسافت در مصاحبه ای که با خبرگزاری بی بی سی داشته است اشاره کرده که امروز نه تنها در تاریخ مایکروسافت بلکه در تاریخ تکنولوژی یک روز مهم تلقی میشود.

وی گفته: ویندوز 10 هم برای مایکروسافت و هم برای کل صنعت رایانه یک مرجله بسیار مهم و اساسی است. این سیستم عامل تنها یک نسخه جدید از ویندوز نیست یلکه شروع یک عصر جدید است.

امکانات جدید و جذاب ویندوز 10
سیستم عامل جدید مایکروسافت قرار است به همراه تعداد زیادی امکانات و قابلیت های جدید ارائه شود. منشی مجازی این سیستم عامل یعنی کورتانا، بهترین امکانات منشی مجازی اپل یعنی Siri و گوگل یعنی Google Now را در بر دارد ضمن آنکه برخی امکانات منحصر به فرد خاص خود را نیز ارائه میکند.

 

فروشگاه نرم افزار مایکروسافت قرار است نرم افزارهایی را ارائه کند که هم بر روی PC و هم بر روی تبلت و موبایل به یک شکل عمل میکنند. همچنین مرورگر جدید مایکروسافت یعنی Edge امکانات بسیار جالب و جدید را ارائه میکند – همچون امکان یادداشت گذاری در کنار صفحات وب – و نتایج برخی بنچمارک های اخیر نشان از آن دارد که از مرورگری همچون گوگل کروم بسیاری سریع تر و بهتر عمل میکند.

آیا ویندوز 10 ارزش بروز رسانی دارد؟
تا به اینجای کار و در نسخه های بتا ویندوز 10 نشان داده است که یک سیستم عامل یکپارچه و با ثبات است.

 

مایکروسافت از مدتها پیش نسخه های آزمایشی این سیستم عامل را برای کسانی که انگیزه و جرات آزمایش آن را دارند ارائه کرده است که این قابلیت از طریق نرم افزار Windows Insider فعال شده است.

در همین نسخه های آزمایشی بسیاری عاشق ویندوز 10 شده اند. در نگاه اول ویندوز 10 ترکیبی از ویندوز 7 – سادگی کار و ثبات سیستم عامل – را با ویندوز 8 – امکانات جدیدی برای صفحه نمایش های لمسی – ارائه کرده است و همه آنها را در ترکیبی از سادگی و جذابیت ممزوج کرده است که سادگی کار را برای همه کاربران هم در تبلت و هم در PC فراهم کرده است.

 

این سیستم عامل محیطی آشنا اما تازه و جدید را ارائه میکند. مایکروسافت اشاره کرده است که این نسخه نهایی و آخرین نسخه بزرگ ویندوز است که به این شکل منتشر خواهد شد.

 

از این به بعد قرار است به جای انتشار نسخه های جداگانه، امکانات و قابلیت های جدید به شکل به روز رسانی به ویندوز اضافه شود. پس دیگر شاهد نسخه های جدید هم چون ویندوز 11 یا 12 نخواهیم بود.

هزینه به روز رسانی به ویندوز 10 چقدر است؟
تقریبا هیچ. برای یکسال آینده همه سیستم های مجهز به ویندوز 7 یا 8 و 8.1 چه از نوع PC، تبلت یا موبایل، میتوانند به شکل رایگان به ویندوز 10 بروزرسانی کنند. مایکروسافت برنامه های اساسی برای ویندوز 10 دارد اما قبل از هر چیز لازم است تا ابتدا همه کاربران به این نسخه از ویندوز بروزرسانی کنند. در نتیجه مایکروسافت برای برنامه های آتی خود اکنون نیاز دارد تا بخشی از درآمدهای خود را نادیده گرفته و از آنها چشم پوشی کند، هرچند بخشی از درآمدهای اصلی باشد.

کدام یک از نسخه های ویندوز 10 به رایگان بروزرسانی میشوند؟

برای درک بهتر از وضعیت بروزرسانی ویندوز ده این جدول ها میتوانند کمک فراوانی به شما بکنند:

 

اخبار,اخبار اجتماعی,اینترنت

 

سخت افزارهای لازم برای بروزرسانی به ویندوز 10
مایکروسافت مشخصات پایه ای برای بروزرسانی به سیستم عامل ویندوز 10 را ارائه کرده است: پردازشگر یا SoC از نوع 1 گیگاهرتز یا سریع تر، 1 گیگابایت رم (برای سیستم های 32 بیت) 2 گیگابایت رم (برای 64 بیت سیستم) 16 گیگابایت حافظه دیسک سخت (برای سیستم های 32 بیت) 20 گیگابایت حافظه دیسک سخت ( برای سیستم های 64 بیت) کارت گرافیک مبتنی بر Direct X 9 یا بالاتر و صفحه نمایش با وضوح 800 در 600 پیکسل. آنگونه که مشخص است بسیاری از سیستم ها در حال حاضر این مشخصات را پشتیبانی میکنند.

نحوه بروزرسانی
از امروز 29 جولای بخشی از سیستمهای مجهز به ویندوز 10 به شکل پیش فرض روانه بازار میشوند. اگرچه تعداد زیادی از آنها موجود نخواهد بود، اما مایکروسافت از این تاریخ ویندوز 10 را به رایگان برای دانلود در اختیار قرار میدهد.

در ابتدا برای بسیاری از آزمون کنندگان ویندوز 10 این نسخه به رایگان بروزرسانی خواهد شد که این امر تشکر و قدردانی مایکروسافت از آزمون کنندگان نسخه های آزمایشی و صبر و تحمل و مشارکت آنها است.

 

بعد از ان به تدریج بر اساس دسته بندی که خود مایکروسافت کرده است و برای جلوگیری از فشار زیاد بر سرورهای این شرکت، اقدام به انتشار بروزرسانی برای سایر کاربران خواهد شد. شاید تا کنون آیکون مربوط به بروزرسانی ویندوز 10 را در Tray سیستم خود دیده باشید. این نرم افزار پشت صحنه در حال شناسایی وضعیت سیستم شما برای بروزرسانی است.


اخبار اجتماعی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------