بروز افسردگی در پدرانی که منتظر تولد فرزندشان هستند



اخبار,اخبار اجتماعی,بروز افسردگی

محققان در مطالعه جدید نشان داده‌اند تعداد قابل‌توجهی از پدرانی که منتظر تولد فرزند نخست خود هستند، افسردگی را در طول بارداری همسرشان تجربه می‌کنند.

نتیجه این مطالعه می‌تواند دارای مفاهیم بالینی برای غربالگری افسردگی و پیشگیری زودهنگام از بروز چنین مشکلی در پدرانی باشد که منتظر تولد نوزادشان هستند.

سلامت روان مردان حوزه تحقیقاتی است که مورد غفلت واقع شده و در طول مرحله پدرشدن به طور کافی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

برجسته‌کردن این یافته‌ها موجب افزایش سطح آگاهی در والدینی می‌شود که منتظر تولد فرزند هستند؛ تحقیق جدید همچنین به مددکارانی کمک می‌کند که با چنین افرادی در تماس هستند.

دانشمندان موسسه تحقیقاتی مرکز بهداشت دانشگاه مک‌گیل کانادا در این مطالعه ۶۲۲ مرد را در مدت یک سال و نیم در کبک بررسی کردند. پدرانی که منتظر تولد فرزندشان بودند، پرسشنامه‌ای آنلاین را تکمیل کردند؛ این پرسشنامه عوامل مختلفی مانند خلق‌وخو، فعالیت جسمانی، کیفیت خواب، حمایت اجتماعی، سازگاری زناشویی و استرس مالی در طول سه ماهه آخر بارداری همسرشان را شامل می‌شد.

دانشمندان دریافتند ۱۳.۳ درصد پدرانی که منتظر تولد فرزندشان بودند، علائم افسردگی بالایی را در طول بارداری همسرشان تجربه کردند.

با این حال، محققان اعلام کرده‌اند اکثر عوامل مرتبط با افسردگی در مردان قابل اصلاح است و ابزارهای لازم برای کنارآمدن با چنین مشکلاتی موجود هستند.


اخبار اجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------