شانس بهبود افراد متاهل بعد از جراحی قلب بیشتر است



اخبار,اخبار اجتماعی,جراحی قلب

طبق یافته اخیر محققان، افراد متأهل شانس بیشتری نسبت به مجردها، مطلقه ها و بیوه ها برای بهبود پس از عمل جراحی قلب دارند.

در این تحقیق پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا آمار سلامت، بهبود و بقاء ۱۵۷۶ فرد بالغ که ۵۰ سال یا بیشتر سن داشتند و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته بودند را تجزیه و تحلیل کردند.

 

آنان به این نتیجه رسیدند که افراد متأهل نسبت به افراد مجرد (مطلقه و بیوه) ۴۰ درصد بیشتر شانس زنده ماندن و بهبود را بعد از جراحی قلب دارند.

 

همچنین افراد متأهل ۴۰ درصد بیشتر از بقیه افراد، از امراض بعد از جراحی قلب مانند: ناتوانی در راه رفتن (تا ۲ سال اول بعد از جراحی) در امان هستند.

مطالعات جدید نشان می دهد افرادی که درموقعیت اجتماعی متأهل به حساب می آیند، امید به زنده ماندن و بهبودشان، بعد از جراحی قلب قابل پیش بینی است.

پژوهشگران این مطالعات در ۴ مرحله (طی سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰) از شرکت کنندگان در مورد وضعیت تندرستی، فعالیت های روزانه، مراقبت های پزشکی و ساختار خانوادگی، تحقیق به عمل آوردند.

در میان این افراد ۶۵ درصد از آنان متأهل، ۱۲ درصد مجرد مطلقه، ۱۲ درصد آنان بیوه و ۲ درصد آنان، هیچ وقت ازدواج نکرده بودند.

مطالعات نشان داد که ۱۹ درصد از افراد متأهل، بعد از جراحی های قلبی و عروقی یا فوت کردند و یا دچار ناتوانی های مربوط به جراحی، طی ۲ سال بعد از جراحی شده اند.

 

در عوض ۲۹ درصد از افراد مجرد و مطلقه و ۳۴ درصد از افراد بیوه که تحت تأثیر جراحی، یا جان دادند و یا طی ۲ سال بعد از جراحی دچار ناتوانی شده اند.

به گفته پزشکان و متخصصین اهمیت این جنبه از زندگی افراد کمتر از عوامل فیزیکی مانند فشار خون و میزان کلسترول خون، نیست.

اخبار اجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------