باران، کرخه را نجات داد



اخبار,اخبار اجتماعی,کرخه

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان با بیان این‌که حجم مخازن سدهای استان در اثر بارش‌های چند روز اخیر 355 میلیون مترمکعب افزایش یافت، گفت: کرخه در شرایط بحرانی به سر می‌برد اما این بارش‌ها این حوضه را نجات داد.

هوشنگ حسونی‌زاده در منطقه خوزستان، اظهار کرد: این حجم آب ورودی به مخازن سدهای استان وضعیت خوبی را نشان می‌دهد اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله داریم.

وی افزود: در اثر این بارش‌ها مرحله اول آبیاری کشت پاییزه تامین شده است، به طوری که شهرستان‌هایی مانند اندیمشک، شوش، دزفول، حمیدیه و دشت آزاگان که تحت پوشش حوضه کرخه هستند، نیاز اولیه آن‌ها به آب کشاورزی تامین شد و نیاز مورد نیاز آبیاری اولیه 50 میلیون مترمکعب است.

حسونی‌زاده تاکید کرد: اگر این بارندگی‌ها اتفاق نمی‌افتاد، برای تامین آب کشاورزی مجبور به استفاده از 80 میلیون مترمکعب آب از حجم ذخایر مخازن استان می‌شدیم.

وی خاطرنشان کرد: میزان ذخایر سدهای استان تا پایان روز 8 آبان ماه، در حوضه کارون 183 میلیون مترمکعب، دز 81 میلیون مترمکعب، کرخه 83 میلیون مترمکعب و مارون 8 میلیون مترمکعب بوده است.

حسونی‌زاده تصریح کرد: مارون نسبت به حوضه‌های دیگر وضعیت خوبی ندارد و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر بارش در شرق استان، امید است که با بارندگی وضعیت این حوضه بهبود یابد.

اخبار اجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------