محاسن طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان



اخبار,اخبار اجتماعی,غلامرضا کاتب

رییس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی، شفافیت در نحوه برخورد با خاطیان، تضمین اجرایی، ضابطه مندی و جامعیت را از محاسن طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان توصیف کرد.

غلامرضا کاتب با اشاره به تصویب فوریت طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در ادارات و مشاغل دولتی، تصریح کرد: اگرچه قوانین متعددی در این زمینه وجود داشت اما مشکل عمده آن بود که همین تعدد فراوان قوانین موجب می شد برخی بازنشستگان از آن سوء استفاده و هرکدام به یکی از مواد این قوانین مراجعه کرده و عمل خود را قانونی کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در صورت تصویب قانون جدید، سایر قوانین قبلی ملغی اثر شناخته خواهند شد و تنها یک قانون وجود دارد که همه باید به آن استناد کنند.
عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: در گذشته تضمینی برای اجرایی شدن قوانین ناظر بر ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در ادارات و مشاغل دولتی وجود نداشت اما با تصویب طرح دو فوریتی ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، در صورتی که مواد آن در صحن علنی حائز اکثریت آرای موافق نمایندگان شود و شورای نگهبان نیز آن را تایید کند، اگر کسی خلاف این قانون رفتار کند، دیوان محاسبات به شدت با او برخورد خواهد کرد و می تواند مزایای خاطی را لغو کند.

کاتب شفافیت در نحوه برخورد با خاطیان، تضمین اجرایی، ضابطه مندی و جامعیت را از محاسن طرح مذکور توصیف کرد و افزود: با این قانون، دیگر نمی توان به تخلفات مربوط به ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در ادارات و مشاغل دولتی، وجهه قانونی داد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به این پرسش که با اجرایی شدن این قانون، شاهد دعوت به کار مجدد بازنشستگان خواهیم بود یا خیر، گفت: این قانون استثنائاتی را برای پست های مقامات رده بالا و ایثارگران در نظر گرفته شده است و ایشان می توانند مورد به کارگیری مجدد واقع شوند.

گفتنی است طرح دو فوریتی ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان روز چهارشنبه هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی با ۱۵۷ رأی موافق، ۱۷ رای مخالف و ۶ رأی ممتنع تصویب شد.


اخبار اجتماعی - مجلس نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------