گران‌ترین شیء در جهان چیست؟



اخبار,اخبار اجتماعی,گران‌ترین شیء

اگر به شما بگویند گران‌ترین شیء موجود در جهان چیست چه خواهید گفت؟ صبر کنید و قبل از این‌که بخواهید فکر کنید و دست آخر هم نمی‌دانم تحویلم بدهید این مطلب را بخوانید تا حساب گران‌ترین اشیای موجود در جهان بخوبی دست‌تان بیاید.

 آن وقت اگر دوباره کسی چنین سوالی پرسید بی درنگ پاسخ او را خواهید داد. گران ترین نقاشی موجود در جهان، مربوط به پیکاسوست که در حراج کریستیز نیویورک 179 میلیون دلار قیمت خورد و رکوردی برای فروش یک نقاشی در حراجی به ثبت رساند.

این مبلغ تقریبا 20درصد یارانه ای است که دولت هر ماه به کل مردم ایران می دهد. همین جا بگویم گرانقیمت ترین مجسمه جهان هم که اثر آلبرت گیاکومتی بود، 141 میلیون دلار قیمت گذاری شد و به فروش رسید تا گران ترین مجسمه جهان باشد.

جالب است بدانید این شیء در نیویورک به فروش رسید. شبکه خبری بلومبرگ که در امور اقتصادی نوعی مرجعیت دارد در سال 2013 گفت که گرانقیمت ترین اتومبیل جهان با قیمت 52 میلیون دلار به فروش رسیده است. 52 میلیون دلار به قیمت کنونی ارز نزدیک به 160 میلیارد تومان است.

این اتومبیل یک فراری 250 مدل 1963 بود و قبل از این که به خریدار ناشناس فروخته شود برای یک کلکسیون دار آمریکایی بوده است.

همه کالاهایی که در این ستون از آن یاد خواهیم کرد سرمایه ای و بلند مدت نیستند. مثلا الان می خواهیم از گرانقیمت ترین پیتزای جهان یاد کنیم که در یک رستوران در لندن سرو می شود. این پیتزا که با مواد اولیه مرغوب ازجمله نوع خاصی قارچ سفید ایتالیایی پخته می شود؛ نزدیک به 150 دلار قیمت دارد؛ یعنی حدودا 500 هزار تومان.

گران ترین سوپ جهان هم در رستورانی در شهر لندن سرو می شود جایی که سوپی به قیمت 190 دلار در منوی یک رستوران وجود دارد. در این سوپ، مواد اولیه ای چون بال کوسه ماهی وجود دارد.

گران ترین سوشی جهان هم با قیمتی معادل 1900 دلار یعنی نزدیک به 6 میلیون تومان در رستورانی در فیلیپین به فروش رفته است. حالا که حرف از غذاهای دریایی است خوب است بدانید یک ماهی تون، در ژاپن به قیمت یک میلیون و 800 هزار دلار فروش رفته تا گران ترین از نوع خود در جهان باشد. قیمت هر کیلو از این ماهی 222 کیلویی،8000 دلار بوده است.

اما در میان کالاهای عتیقه، یک تمبر پستی زرد متعلق به کشور سوئیس که دو میلیون و 300 هزار دلار قیمت خورده، به عنوان گران ترین تمبر جهان شناخته می شود.

البته این قیمت مربوط به سال 1996 است و کسی از قیمت آن در سال 2010 که تمبر دوباره فروش رفته، باخبر نیست. در میان کالاهای مربوط به صنعت مد هم بشنوید از عطری که با برند کلیو کریستین به طور محدود در سال 2005 در انگلستان فروش رفت و برای هر ظرف 500 میلی متری آن باید معادل 205 هزار دلار پرداخت می شد.

لباس پوشیده شده توسط خانم آدری هپبورن در فیلم صبحانه در تیفانی که در سال 1961 ساخته شد هم در سال 2006 به قیمتی نزدیک به یک میلیون دلار فروخته شد تا گران ترین لباس صحنه فروخته شده در یک حراجی باشد.

اخبار اجتماعی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------