چهار ماه از هفته معلم گذشت و معلمان نمونه هنوز جوایز خود را دریافت نکرده‌اند



اخبار,اخبار اجتماعی,هفته معلم

معلم نمونه کشور در سال تحصیلی 93- 94 گفت: اکنون چهار ماه از آن قول و قرارها و وعده‌هایی که به معلمان نمونه داده شده، می‌گذرد و با وجود مکاتبات، تماس‌های متعدد و حتی دو بار مراجعه حضوری این معلمان به وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری هیچ اقدامی در راستای اهدای جوایز صورت نگرفته است.

بهمن ویسی معلم نمونه کشور در سال تحصیلی 93-94  اظهار داشت: چهار ماه از هفته معلم، می‌گذرد. هفته‌ای که با هدف پاسداشت مقام معلم و فرهنگ‌سازی در راستای ارتقای ارج و منزلت معلم در جامعه نامگذاری شده است.

 

امسال نیز به سیاق سال‌های گذشته، وزارت آموزش و پرورش، معلمان نمونه کشوری را که این بار در فرآیندی پیچیده و سختگیرانه گلچین کرده بود، در پایتخت گرد هم آورد تا هم از نخبگان عرصه تعلیم و تربیت سراسر کشور تجلیل کرده باشد و هم از سیاست‌های جدید خود در زمینه تکریم مقام معلم در حضور این جمع رونمایی کند.

وی افزود: پیش و پس از دیدار معلمان نمونه کشور با مقامات ارشد نظام، مسئولان وزارت آموزش و پرورش قول اهدای یک دستگاه خودرو و دو کمک هزینه سفر حج عمره را به هر کدام از معلمان نمونه کشوری داده و این جمع نیز با خاطری آسوده و مطمئن از عملی شدن این قول راهی شهرهای خود شدند.

معلم نمونه کشور اضافه کرد: اما اکنون چهار ماه از آن قول و قرارها می‌گذرد و با وجود مکاتبات، تماس‌های متعدد و حتی دو بار مراجعه حضوری معلمان نمونه کشور به وزارت آموزش و پرورش، مجلس شورای اسلامی و نهاد ریاست جمهوری هیچ اقدامی در راستای اهدای جوایز صورت نگرفته است و نکته تأسف بار آن که معاونت محترم پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی پیگیری، جذب و تأمین اعتبار هدایا در جریان مراجعه حضوری معلمان نمونه کشور، حاضر به ملاقات با این همکاران نشده و حتی مسئول دفتر ایشان نیز از دریافت نامه این جمع خودداری کرد.

ویسی ادامه داد:همه ما به مشکلات و تنگناهای مالی دولت تدبیر و امید و نهاد آموزش و پرورش که جملگی ناشی از سیاست‌ها و برنامه‌های دولت پیشین است؛ آگاهیم، اما تأمین اعتباری که میزان آن به یک میلیارد تومان هم نمی‌رسد، به نظر نمی‌آید؛ از توان و ظرفیت نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش فراتر باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف از فرآیند انتخاب معلم نمونه؛ نهادینه‌سازی فرهنگ، احترام به مقام شامخ معلم و تکریم نقش او در جامعه است. آیا واداشتن معلمان به حضور در وزارت آموزش و پرورش، نهاد ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی برای پیگیری حقوق خود، تحمیل رنج سفر به نخبگان نهاد تعلیم و تربیت و انداختن توپ به زمین بازی دیگران و حتی خودداری از پاسخی صریح و روشن را می‌توان اقدامی در راستای تقویت عزت نفس و کرامت همکاران ارزیابی کرد؟

نماینده معلمان نمونه کشور عنوان کرد: به مصداق آیه کریمه"اوفوا بالعهد ان العهد کان مسئولا"(به عهد خود وفا کنید، زیرا در این پیمان بازخواست می‌شوید) و حدیث شریف: (مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بپردارید و در همان حال کار مزد او را مشخص کنید) از مسئولان انتظار داریم که به قول خود در خصوص اهدای جوایز معلمان نمونه کشور عمل کرده و در آستانه سال تحصیلی جدید، اعتماد و انگیزه همکاران برای حضور در کلاس درس را جلب و تقویت کنند.

در همین رابطه فاضل مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل دفتر وزارتی در واکنش به این موضوع به خبرنگار ایلنا، گفت: در اینکه معلمان نمونه باید مورد تقدیر و تشکر قرار بگیرند، شکی نیست و ما معتقدیم هرکاری که برای معلمان انجام شود، باز هم کم است اما آموزش و پرورش در قبال این وعده‌ها تعهدی ندارد و هر زمان که اعتبار مربوط به آن تامین شود، هدایا به معلمان تقدیم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز در آغاز سال تحصیلی توانستیم به وعده‌های خود به معلمان نمونه عمل کنیم، اظهار امیدواری کرد که هدایای معلمان نمونه سال تحصیلی 93-94 تا اوایل سال تحصیلی اهدا شود. در حال حاضر به منظور پیگیری این موضوع مکاتبات لازم با معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری انجام شده است.

اخبار اجتماعی - ایلنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------