برنامه وزارت بهداشت برای کاهش مرگ‌ومیر



اخبار,اخبار اجتماعی,محمد آقاجانی

معاون درمان وزیر، بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت برای کاهش مرگ و میر ناشی از بیماری های مختلف در کشور برنامه جامعی دارد.

دکتر محمد آقاجانی شامگاه چهارشنبه در نشست مشترک با اعضای هیات علمی، اساتید و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به اینکه توجه به فرآیند تشخیص و درمان بیماری ها از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بیماری هایی از جمله سکته حاد قلبی، مغزی، سرطان و حوادث ترافیکی مهم ترین عامل مرگ و میر در کشور به شمار می رود.

وی تاکید کرد: بر این اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تشخیص و درمان این بیماری ها برنامه مفصل و جامعی را در دستور کار قرار داده است.
وی اظهار امیدواری کرد، با اجرای این برنامه و تشخیص بهنگام این نوع بیماری ها میزان مرگ و میر ناشی از آنها در کشور به مراتب کاهش یابد.

آقاجانی همچنین توجه و مشارکت فعالانه بخش خصوصی را از جمله نیاز اساسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای تحقق اهداف برنامه های مختلف بیان کرد و افزود: بر این اساس این وزارتخانه توجه به ظرفیت های بخش خصوصی را برای توسعه زیرساخت ها مورد توجه قرار داده است.


دبیر کشوری ستاد طرح تحول نظام سلامت در ادامه به برنامه های اجرا شده در این بخش اشاره کرد و گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت سال گذشته با هشت برنامه در حوزه درمان آغاز شد و این درحالی است که امر درمان ،آموزش و بهداشت در کنار هم قرار دارند و اگر این طرح در مسیر صحیحی اجرا و ادامه یابد شاخص های سلامت نیز ارتقا می یابد.

وی بابیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت از سال گذشته در کشور آغاز شد، ابراز کرد: یکی از بسته های این طرح کاهش سزارین به نسبت زایمان طبیعی است که آمارها نشان می دهد شاخص زایمان سزارین در مقایسه با زایمان طبیعی در کشور کاهش یافته و این تغییر منحنی امید بخش است.


آقاجانی با تاکید بر اینکه طرح تحول نظام سلامت دستاوردهای متعددی به دنبال داشته است، ابراز کرد: طرح تحول نظام سلامت درمدت اجرا نتایج زیادی به همراه داشته است که مهم ترین آن حمایت مجموعه نظام، مجلس، دولت، مردم و رسانه ها از حوزه سلامت می باشد که امیدواریم این حمایت ها تداوم یابد.

وی پنج پروژه ملی را در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت اعلام کرد و گفت: یکی از این برنامه های مهم احداث کلینیک های ویژه برای گسترش خدمات سرپایی در سطح کشور است.
وی تعمیر و احداث بلوک های زایمان و زایشگاه ها در سطح کشور را از پروژه های دیگر وزارت بهداشت در حوزه درمان برشمرد و خاطرنشان کرد: : تلاش می شود 266 بلوک زایمان و زایشگاه درکشور راه اندازی شود.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته برای افتتاح کلینیک های ویژه شهرهای خدابنده و زنجان، بازدید از بیمارستان های این دوشهر و حضور در جلسه هیات رییسه، متخصصان و اساتید دانشگاه به استان زنجان سفر کرده بود.

اخبار اجتماعی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------