٨ نکته اقتصادی برای خانم‌های راننده!



اخبار,اخبار اجتماعی,خانم‌های راننده

 

یک کلیشه و باور قدیمی درباره رانندگی خانم‌ها باعث شده است که در بعضی موارد هزینه‌های بیشتری به آنها تحمیل شود.

 

به‌عنوان مثال ممکن است برخی تعمیرکارها تصور کنند خانم‌ها از اجزای خودرویشان چیزی نمی‌دانند و به کلاهبرداری از آنها بیشتر از آقایان فکر کنند.

 

ممکن است واقعا رانندگی‌تان مشکل داشته باشد و ندانید یک ایراد کوچک چطور می‌تواند برایتان هزینه‌تراشی کند یا این‌که در زمان فروش خودرو امکان دارد خودرو یک راننده خانم را با قیمت پایین‌تری بخرند، چون تصور می‌کنند در نگهداری آن کوتاهی کرده است.

 

برای رد کردن این کلیشه‌ها و پایین آوردن هزینه‌هایتان مجبورید چند نکته اساسی را رعایت کنید.

اطلاعات‌تان را بالا ببرید: نیازی نیست تبدیل به یک مکانیک خودرو شوید یا درحد آنها بدانید اما یک راننده زن حتما باید اطلاعات کلی از اجزای خودرو خود داشته باشد. به‌عنوان مثال وقتی به شما گفته می‌شود کمک فنر یا دیفرانسیل خودرو آسیب دیده است، باید بدانید منظور کدام قسمت خودرو است یا به‌طورکلی بدانید واترپمپ خودرو چه اهمیتی دارد. این اطلاعات به شما کمک می‌کند که در زمان مواجهه با مکانیک‌ها متوجه شوید کدام‌یک از آنها برای رانندگان خانم تله‌گذاری می‌کنند.

به علایم حساس باشید: به جز دانش کلی که باید درباره اجزای خودرو داشته باشید، دفترچه راهنمای خودرو‌يتان را حتما بخوانید. چراغ‌ها و علایم هشداردهنده را به ذهن بسپارید و برای رفع مشکل خودرویتان به موقع اقدام کنید.

اولویت‌ها را بدانید: بعضی ایرادها ممکن است در ابتدا بسیار جزیی به نظر برسند اما در صورت بی‌توجهی هزینه سنگینی برایتان می‌تراشند.

 

برای مثال ممکن است نشت آب از مخزن پلاستیکی رادیاتور، ایراد مهمی به نظر نرسد و با خودتان فکر کنید هزینه تعویض یک مخزن پلاستیکی کوچک بیشتر از ٤٠-٣٠ هزار تومان نخواهد بود، اما کافی است که بدانید نشت آب از رادیاتور و رانندگی با خودرويي که چنین مشکلی دارد، می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد موتور و آسیب دیدن آن شود که طبعا تعمیر آن هزینه بسیار سنگینی دارد، بنابراین با کمی مطالعه تشخیص دهید که چه ایرادهایی در درجه اول اهمیت هستند و بی‌توجهی به آنها عواقب سنگین‌تری دارد.

خودرویتان را بیمه کنید: خودروی خود را حتما بیمه کنید. گاهی حوادث غیرقابل پیشگیری هستند و می‌توانند خسارات قابل توجهی وارد کنند، بنابراین نباید درباره بیمه خودرویتان ریسک کنید.

خوب رانندگی کنید: رانندگی‌تان را در معرض قضاوت یک راننده حرفه‌ای قرار دهید و ایرادهایتان را برطرف کنید. این ایرادها می‌توانند برای شما هزینه‌بردار باشد.

 

مثلا خانم‌ها بیش از اندازه پا را روی کلاچ نگه می‌دارند که باعث استهلاک زودهنگام صفحه کلاچ می‌شود، یا عبور با سرعت بالا از روی دست‌اندازها به کمک‌فنر خودرویتان آسیب می‌رساند که هزینه تعمیر آن نسبتا سنگین است.

به صداها دقت کنید: همیشه مواظب صداهای عجیب و غریب، بوی غیرمعمول، ارتعاشات یا هر چیزی که به نظر درست کار نمی‌کند، باشید.

 

اجازه ندهید که یک مکانیک یا نمایندگی به شما بگوید «که طبیعی است» - اگر شما سال‌ها با این ماشین رانندگی کرده باشید، می‌دانید چه چیزی طبیعی است.

 

این ایده خوبی است که سالی یک‌بار اجازه دهید دوست‌تان ماشین را براند، برخی از مشکلات، مانند فرمان فرسوده یا یک ترمز فرسوده، ممکن است به تدریج ایجاد شده باشد که شما متوجه آنها نشوید.

 

اگر فکر می‌کنید ماشین مشکلی ندارد اما دوست‌تان آن را جدی می‌بیند، وقت آن است که به دیدن مکانیک بروید. صداها می‌تواند هشدار شروع یک ایراد باشد و بی‌توجهی به آن مساوی هزینه سنگین‌تر است.

در تعمیر خودروی خود عجله کنید: درست است که خودرو با وجود برخی مشکلات همچنان کار می‌کند اما مسلما این کار موجب فرسودگی آن خواهد شد. پس به محض ایجاد مشکل، سریع آن را رفع کنید تا خودرویتان همیشه روبه‌راه باشد.

 

چیزهای کوچک مانند لوازم داخلی پاره شده، قطعه شکسته، یا اشکالات الکتریکی به تدریج می‌تواند، خودرویی که دوست دارید را به یک وسیله قدیمی تنفرانگیز تبدیل کند، در رفع این مشکلات هرچند کوچک کوتاهی نکنید تا خودرويتان همیشه نو و جذاب باقی بماند.

بدانید چه زمانی باید خودرو را بفروشید: درست است که برخی خودروها می‌توانند برای سال‌ها بدون مشکل کار کنند، اگر اهل عوض کردن ماشین نیستید، باید بدانید وقتی هزینه‌های تعمیر و نگهداری آن بالا می‌رود، دیگر زمان تعویض آن فرارسیده است.

 

یا اگر ساختار بدنه ماشین شما در یک تصادف شدید آسیب ببیند، ممکن است تعمیرش مشکل و پرهزینه باشد، بنابراین بهتر است خودروی خود را تعویض کنید.

اخبار اجتماعی - شهروند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------