شباهت‌ها، زندگی مشترک را ماندگار می‌کند نه تفاوت‌ها



اخبار,اخبار اجتماعی,شباهت‌های رفتاری

مدیر گروه علوم شناختی جهاددانشگاهی استان البرز گفت: بهتر است دختران و پسران برای ازدواج با یکدیگر به شباهت‌های رفتاری، اخلاقی و خانوادگی توجه داشته باشند.

دکتراعظم نوفرستی  با بیان اینکه اگر ازدواج از روی شناخت و آگاهی صورت بگیرد، بسیار سازنده خواهد بود، اظهار کرد: ازدواجی پایدار خواهد بود که از روی آگاهی و شناخت نیازها صورت بگیرد. دخترها و پسرها اگر بتوانند قبل از ازدواج نیازهای درونی خود را بشناسند، می‌توانند با انتخاب‌هایی قابل قبول زندگی ماندگارتری را به وجود آورند.

وی افزود: ازدواج به صرف انجام آن به هیچ عنوان کار سخت و پیچیده‌ای نیست اما اگر بخواهیم در طول دوران زندگی آرامش داشته باشیم و از آن لذت ببریم باید انتخاب‌هایی از روی آگاهی و شناخت داشته باشیم.

نوفرستی ادامه داد: شناخت نیازها یکی دیگر از فاکتورهایی است که دختر و پسر قبل از ازدواج باید آن را در درون خود و همچنین طرف مقابل جست و جو کنند. به عنوان مثال اگر فردی در بیان عشق و احساسات در حد بسیار بالایی باشد و کسی را انتخاب کند که در بیان و ابراز آن از هیجان کمتری برخوردار است، نمی‌توانند همراه خوبی برای یکدیگر باشند.

این روانشناس بالینی افزود: به همین دلیل تاکید شده است قبل از ازدواج باید هم از نیازهای درونی خود آگاه بود و هم آن که فردی را که انتخاب می‌کنیم به این نیازها نزدیک باشد.

وی با اشاره به نقش مشاوره‌های قبل از ازدواج، گفت: مشاوره‌های قبل از ازدواج بسیار مفید است و اگر افراد نمی‌توانند تصمیم درستی درباره انتخاب خود داشته باشند می‌توانند با مراجعه به مراکز مشاوره از درستی و یا نادرستی تصمیم خود مطلع شوند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------