انتقال جنازه دو قربانی شاهرودی حادثه مکه همچنان در پرده ابهام



اخبار,اخبار اجتماعی,حادثه مکه

با وجود گذشت نزدیک به سه هفته از حادثه مکه مکرمه و جان‌باختن شماری از حجاج بیت‌الله الحرام و از جمله سه زائر شاهرودی حرم امن الهی، وضعیت انتقال جنازه دو قربانی شاهرودی این حادثه همچنان در پرده‌ای از ابهام قرار دارد.

سید علی میرقاسم‌پور جانشین مدیرکل حج و زیارت استان سمنان‌، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان از انتقال نمونه‌خون فرزندان این زوار برای شناسایی جسد آنها از طریق آزمایش DNA‌ خبر داد.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتقال پیکر قربانیان استان، خاطرنشان کرد: جنازه یکی از حجاج شاهرودی به نام علی‌رضا عامری به کشور منتقل و تحویل خانواده وی شده اما متاسفانه تاکنون پیکر دو قربانی دیگر این استان که متعلق به دو خانم شاهرودی هستند و یکی از آنها همسر زنده‌یاد عامری دیگر قربانی حادثه مکه است هنوز در کشور عربستان مانده است.

میرقاسم‌پور‌ با بیان اینکه قرار بود دو جنازه باقی‌مانده بعد از مراسم تشریق به استان منتقل شوند، تصریح کرد: با وقوع حادثه منا، وضعیت انتقال جنازه‌های حادثه نخست همچنان در هاله‌ای از ابهام مانده و بر اساس اعلام مسئولان قرار است پس از انتقال پیکر قربانیان حادثه منا، به کشورمان منتقل شوند، لذا نمی‌توان فعلا تاریخ مشخصی برای انتقال پیکر این دو هم‌استانی اعلام کرد.

انتقال نمونه خون فرزندان 2زوار قربانی برای شناسایی از طریق dna
این مقام مسئول با بیان اینکه دو جنازه زوار سمنانی کشته شده قابل شناسایی نبوده‌اند، تصریح کرد: هنوز جنازه این دو زائر شناسایی نشده است.

وی از انتقال نمونه خون فرزندان این زوار برای شناسایی از طریق آزمایش dna خبر داد و گفت: این نمونه‌خون با آخرین پرواز به عربستان ارسال شده اما متاسفانه به دلیل درگیر شدن عربستانی‌ها با حادثه منا، هنوز وضعیت شناسایی و انتقال این دو جنازه نیز معلوم نشده است.

جانشین مدیرکل حج و زیارت استان سمنان با بیان اینکه استان سمنان تلفاتی در حادثه منا نداشته اما در حادثه مکه سه کشته داده، گفت: حال عمومی حجاج این استان خوب است و خوشبختانه به استثنای سه مورد اعلام شده، همه زوار استان اعمال خود را انجام داده‌ و آماده بازگشت به کشور هستند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص بیشتر شدن قربانیان سمنانی حوادث منا و مکه به ایسنا، گفت: اطلاعات ما مربوط به کاروان‌های اعزامی استان است، اما متاسفانه دو تن از کشته شده‌های منا نیز که از طریق حج و زیارت سایر استان‌ها اعزام شدند نیز دامغانی و شاهرودی هستند، لذا نام آنها در شمار قربانیان دیگر استان‌ها‌ست، اما به طور طبیعی جنازه آنها به استان منتقل خواهد شد.

‌وی‌ با اشاره به بازگشت اولین کاروان حجاج استان در بامداد امروز‌ افزود: آخرین کاروان استان سمنان نیز 18 مهرماه وارد کشور می‌شوند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------