آغاز اجرای تلویزیون اینترنتی در کشور/ ارائه خدمات به عهده ۵ شرکت



اخبار,اخبار اجتماعی,مهدی اخوان بهابادی

قائم مقام سازمان صدا و سیما از آغاز اجرای طرح «تلویزیون اینترنتی» و اعطای مجوز به پنج اپراتور برای ارائه این خدمات در کشور خبر داد.

 

مهدی اخوان بهابادی با اشاره به حرکت تکنولوژی به سمت خدمات ویدئو و تصویر، اظهار داشت: در آینده نزدیک عمده ترافیک شبکه‌های ارتباطی را خدمات تصویری به خود اختصاص خواهد داد. بر این اساس صدا و سیما نیز به عنوان متولی فراگیر صوت و تصویر در کشور، تعامل و همکاری جدیدی را در قالب اجرای پروژه تلویزیونِ اینترنتی (IP TV) با شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات آغاز کرده است.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه طی یک فراخوان عمومی، سازمان صدا و سیما پس از بررسی اسناد، پنج شرکت را بر اساس شرایط مشخص شده برای ارائه خدمات تلویزیونِ اینترنتی در کشور انتخاب کرد، افزود: این شرکت‌ها، نمایندگی سازمان صدا و سیما در ارائه خدمات تلویزیونِ اینترنتی را دریافت کرده‌اند.

قائم مقام سازمان صدا و سیما در امور فناوری و رسانه های نوین با بیان اینکه هم‌اکنون مرحله عقد قرارداد ۴ شرکت به اتمام رسیده و فرآیند دریافت مجوز تمام شده است، گفت: با یکی از شرکت‌ها نیز برای امضای قرارداد نهایی در حال مذاکره هستیم.

اخوان تاکید کرد: با دریافت این مجوز از سوی سازمان صدا و سیما، شرکت‌های ارائه‌دهنده این خدمات نیازی به دریافت مجوز از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز وزارت ارشاد برای ارائه این خدمات ندارند.

وی گفت: هم‌اکنون شرکت‌ها مقدمات فنی لازم را برای ارائه خدمات تلویزیونِ اینترنتی آغاز کرده‌اند و در چند ماه آینده شاهد بهره‌برداری رسمی از این پروژه خواهیم بود.

عضو شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: طبیعتاً شرکت‌هایی که مجوز این خدمات را دریافت کرده‌اند اما خود به صورت مستقل دارای شبکه ارتباطی نیستند باید در قالب قرارداد همکاری با بخش ارتباطی کشور، از ظرفیت‌های اپراتورهای ارتباطی کشور برای ارائه خدمات و تامین نیازها بهره ببرند.

به گزارش مهر، موضوع تلویزیونِ اینترنتی که ارائه تمامی خدمات صوت و تصویر را بر روی تلویزیون و از طریق اینترنت پرسرعت فراهم می‌کند، چند سالی است که مطرح شده اما تاکنون شکل اجرایی به خود نگرفته بود؛ به طوری که وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت ارشاد به همراه سازمان صدا و سیما هر یک خود را متولی ارائه این خدمات در کشور عنوان کرده بودند اما هم‌اکنون سازمان صدا و سیما با صدور پروانه‌های اجرای این خدمات در کشور، از عملیاتی شدن این پروژه خبر داده است.

اخبار اجتماعی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------