ایرانی نبودن دو مصدوم از ۵ مصدوم مجهول‌الهویه حادثه منا محرز شد



اخبار,اخبار اجتماعی,حادثه منا

معاون پزشکی جمعیت هلال احمر از خدمت‌رسانی درمانی هلال‌احمر به زائران تا آخرین روز حضور آنها خبر داد و گفت: ۹ حاجی ایرانی هم‌اکنون در بیمارستان مکه تحت مداوا هستند که به نظر هیات پزشکی مشکل خاصی ندارند.

 دکتر سید علی مرعشی درباره خدمت‌رسانی درمانی تا آخرین روز حضور حجاج در عربستان گفت: هر چند بازگشت زائران به کشور و نیز اعزام آنها به مدینه موجب کاهش شمار زائران در عربستان شده و ارائه خدمات درمانی را به روزهای آرامی تبدیل کرده است، اما ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران تا آخرین روز حضور آنها در سرزمین وحی ادامه خواهد دشت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: همان‌گونه که تیم‌های درمانی همراه با ستاد و بعثه رهبر معظم انقلاب پیش از ورود نخستین زائر، در سرزمین وحی استقرار یافته و آماده خدمت‌رسانی هستند، این روال تا پایان موسم و خروج آخرین زائر نیز ادامه خواهد داشت.

۸ زائر ایرانی مصدوم فاجعه منا تحت مراقبت ویژه
دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس بیمارستان هلال‌احمر ایران در مکه مکرمه اعلام کرد: هشت زائر ایرانی مصدوم فاجعه منا همچنان بیهوش بوده و زیر دستگاه تنفسی تحت نظر هستند.

وی با اشاره به این که ایرانی بودن هشت تن از زائران مصدوم فاجعه منا که در حال حاضر در بیمارستانهای مکه بستری هستند، محرز شده است، افزود: با مشورت تیم های پزشکی در تلاشیم تا مقدمات اعزام آنها را به کشور فراهم کنیم.

معاون حج و زیارت مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر یادآورشد: از پنج مصدوم مجهول الهویه دیگری که در بیمارستان های سعودی بستری هستند ایرانی نبودن دو مصدوم بیمارستان طائف قطعی شده است.

کولیوند گفت: یک مصدوم ایرانی مجهول الهویه در بیمارستان منا بستری است و در تلاش هستیم هویت دو مصدوم دیگری را که در بیمارستان جده بستری هستند، مشخص کنیم.

وی اظهار کرد: در فاجعه دلخراش منا فقط ۵۰۰ زائر مصدوم ایرانی در مراکز درمانی هیات پزشکی حج تحت درمان قرار گرفتند که نزدیک به ۴۰۰ مصدوم سرپائی مداوا و مرخص و حدود ۱۱۰ مجروح نیز بستری شدند که ۱۳ نفر آنها همچنان تحت مراقبت پزشکی هستند.

وی با اشاره به اینکه در موسم حج ۹۴ بعد از ایام تشریق ۱۰ گروه مجموعا ۴۱ بیمار و مجروح از طریق فرودگاه جده به ایران اعزام شدند، گفت: ۱۴ نفر از این زائران از مصدومان حادثه دلخراش منا بودند.

کولیوند گفت: ۹ حاجی بیمار ایرانی هم اکنون در بیمارستان مکه تحت مداوا هستند که به نظر هیات پزشکی مشکل خاصی ندارند و در روزهای آینده به کاروان هایشان ملحق خواهند شد.

رئیس بیمارستان مکه با اشاره به اینکه ارائه خدمات اولیه پزشکی در ۵۵ هتل به حجاج ایرانی ادامه دارد اظهار کرد: هر یک از بیماران که نیاز به خدمات تخصصی داشته باشند به بیمارستان و مراکز درمانی هیات پزشکی حج منتقل می شوند.

اخبار اجتماعی - نسیم

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------