نامهربانی با دیوار مهربانی!



اخبار,اخبار اجتماعی,دیوار مهربانی

مهربانی باید رنگ و بوی مهرو انسانیت داشته باشد، نه اینکه برخی افراد لباس های پاره و کهنه خود را که دور ریختنی است، به نام مهربانی در این ایستگاه ها قرار دهند.

نامهربانی با دیوار مهربانی!دیوارهای مهربانی چندی پیش به عنوان یک اقدام خیر و خداپسندانه در مناطق مختلف کشور و از جمله شهر اراک قد برافراشتند، اما برخی اقدامات نامناسب به مثابه تیشه بر ریشه این دیوار است و رنگ و بویی از مهربانی از آنها به مشام نمی رسد.
 
طرح دیوار مهربانی در برخی نقاط شهر اراک باهدف تسکین بی منت بخشی از دردها و آلام نیازمندان به اجرا گذاشته شد ، اما با اقدامات به دور از انصاف و خلاف عرف و ادب عده ای، نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه بر درد نیازمندان و محرومان جامعه اضافه کرده و توهین و تحقیر آنان را باعث شده است.

برخی افراد در مقابل هر دیوار مهربانی تعداد زیادی پوشاک و لباس های کهنه و پاره را با نامهربانی تمام گذاشته شده و می طلبد مسئولان امر در این راستا چاره اندیشی کنند.

یکی از شهروندان اراکی گفت: نیازمندان و محرومان جامعه جزء قشرهای آبرومند هستند و کمک به این افراد باید به بهترین شکل ممکن انجام شود.

سهیلا اشرفی افزود: دیوار مهربانی طرح و ابتکاری خوب در راستای کمک به نیازمندان است اما با این شیوه که هر فردی بخواهد هر طور رفتار کند و به قشر ضعیف جامعه توهین کند، مناسب نیست.

یکی دیگر از شهروندان اراکی که خود را امیر علی رضایی گفت: مهربانی باید رنگ و بوی مهرو انسانیت داشته باشد، نه اینکه برخی افراد لباس های پاره و کهنه خود را که دور ریختنی است، به نام مهربانی در این ایستگاه ها قرار دهند.

وی بیان کرد: امروز برخی افراد نامهربان بر دیواری که به نام مهربانی ایجاد شده لباس های کهنه، پاره و کثیف را قرار می دهند و این دیوارها شبیه آشغالدانی شده اند و ادامه این روند موجب ایجاد زخم های عمیق بر دل نیازمندان و محرومان جامعه می شود.

یکی دیگر از شهروندان اراکی گفت: دیوار مهربانی طرحی خوب است که باید در هر کوچه و خیابان ایجاد شود اما بهتر بود قبل از ایجاد این طرح فرهنگ سازی مناسب در راستای آن شکل می گرفت.

سارا اندیشه افزود: اجرای موفق این طرح نیازمند فرهنگ سازی گسترده برای جامعه کمک دهنده و جامعه کمک گیرنده دارد که توجه به آن امری ضروری است.

وی بیان کرد: در بسیاری از موارد دیده می شود که برخی افراد سود جو تمام لباس های اهدا شده را جمع آوری و به قصد فروش از این دیوارها برمی دارند یا اینکه تمامی خوراکی های داخل یخچال توسط برخی افراد که شاید نیازمند هم نباشند خالی می شود.

یکی دیگر از شهروندان اراکی گفت: در بحث مهربانی به نیازمندان و افراد محروم جامعه همه مسئولند و دیوار مهربانی یک طرح مردمی است و باید با نظارت جدی مردم هر روز طول این دیوار بیشتر شود تا به هدف اصلی برسد.

علی فراهانی بیان کرد: هر طرحی در ابتدا با نواقص و مشکلاتی همراه است که باید تلاش شود تا نواقص این طرح نیز با تدبیر و اندیشه حل شود.

عضو هیات موسس شهر آرمانی اراک (ایستگاه مهربانی) گفت: ایستگاه مهربانی اراک تنها یک ایستگاه دارای مجوز است که در مقابل فرمانداری اراک ایجاد شده و بقیه دیوارها نیز به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است.

احسان آخانی افزود: این طرح با هدف کمک آسان به نیازمندان طراحی شده و انتظار است مردم در اجرای هر چه بهتر آن کمک کنند و شان و شخصیت نیازمندان را مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: در ایستگاه مهربانی اراک اطلاعیه هایی در خصوص تحویل لباس به اعضای این موسسه خیریه زده شده تا اینکه لباس ها جداسازی، شستشو و ضد عفونی شوند، اما متاسفانه تعدادی از افراد لباس ها را با شرایط نامناسب در این ایستگاه قرار می دهند.

عضو هیات موسس شهر آرمانی اراک (ایستگاه مهربانی) ادامه داد: به دنبال ساز و کار و حل این مشکل هستیم و امید است مردم همکاری خوبی در اجرای این طرح داشته باشند.

مدیرعامل موسسه شهرآرمانی اراک نیز گفت: این طرح به صورت نمونه آزمایشی در مقابل فرمانداری اراک و به منظور کمک بی واسطه به محرومان و نیازمندان ایجاد شد که پس از شناسایی نقاط قوت و ضعف در مناطق دیگر نیز ایجاد شود.

مریم غلامی افزود: این ایستگاه در یکی از مناطق مرفه شهر اراک با هدف اینکه توسط اهالی این منطقه یا سایر مردم مورد حمایت قرار گیرد ایجاد شد؛ اما متاسفانه مردم خیلی استقبال نکردند.

وی بیان کرد: گروهی از افراد هستند که روزانه در این ایستگاه می مانند و هر چه لباس و خوراکی است را جمع آوری می کنند و اجازه نمی دهند به دست نیازمندان واقعی برسد و در بسیاری از بازرسی های نامحسوس دیده شده که غذاهای داخل یخچال توسط رانندگانی با خوردهای گران قیمت خالی می شود.

مدیرعامل موسسه شهر آرمانی اراک ادامه داد: ما حرفی نداریم و قرار نیست جلوی فردی را بگیرم زیرا این دیوار بر اساس این ایجاد شده که هر فردی می تواند کمک کند یا کمک بگیرد، اما انتظار داریم همگان اجازه دهند تا کمک ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

غلامی اظهار کرد: از طرف دیگر برخی کمک ها در شان و شخصیت افراد نیازمند نیست و به شکلی بی نظم در این ایستگاه چیده شده که فضایی زشت را ایجاد کرده است.

وی گفت: موسسه شهر آرمانی اراک برای حل نواقص موجود این طرح برنامه های را در نظر گرفته که از هفته آینده به مرحله اجرا می رسد و امید است با اجرای آنها به هدف واقعی و مورد نظر این طرح برسیم.

فرماندار اراک نیز در این رابطه گفت: دیوار مهربانی همانطور که از نامش پیداست بر اساس مهربانی و محبت شکل گرفته و باید هر اقدام و حرکتی که وابسته به این طرح است بر اساس مهربانی باشد.

دکتر حسین بختیاری افزود: کمک کردن به دیگران یک اقدام خداپسندانه است که باید روز به روز این فرهنگ که مورد سفارش اسلام است در جامعه پررنگ تر شود اما در کمک به دیگران باید بهترین چیز اهدا شود و شان و منزلت نیازمندان همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: اصل طرح دیوار مهربانی بسیار خوب است و مسئولیت این طرح با خانه سازمان های مردم نهاد است و برای رسیدن به هدف مورد نظر باید ساماندهی شود.

فرماندار اراک ادامه داد: مردم در اجرای این طرح اگر توان خرید و اهدای لباس های نو ندارند، لباس هایی را اهدا کنند که قابل پوشیدن و در حد نو باشد.

بختیاری اظهار کرد: نیازمندان و محرومان جامعه از شان و جایگاه بالایی برخوردارند و باید مراقب حفظ شخصیت این افراد باشیم.

وی تاکید کرد: دیوارهای مهربانی باید به شیوه ای زیبا و منظم تزئین شود و به مکان هایی مناسب در راستای حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه تبدیل شود.

اولین ایستگاه مهربانی اراک در 30 آذرماه امسال راه اندازی شد و پس از آن چندین دیوار مهربانی دیگر نیز در این شهر ایجاد شده است.

اخبار اجتماعی - ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------