کاهش سن ابتلا به پیرگوشی در کشور



اخبار,اخبار اجتماعی,اخبار سلامت گوش

"یک متخصص گوش و حلق و بینی با اشاره به افزایش شیوع و کاهش سن ابتلا به پیرگوشی در ایران گفت: مردان در قیاس با زنان بیشتر در معرض ابتلا به پیرگوشی هستند..

ابراهیم رزم‌پا متخصص گوش و حلق و بینی تصریح کرد: پیرگوشی یک افت شنوایی تدریجی است که با افزایش سن اتفاق می‌افتد و نوعی معمول از کم شنوایی حسی عصبی است که به دنبال اختلال در حلزون یا عصب شنوایی رخ می‌دهد و منجر به اختلال شنوایی دائم می‌شود و اغلب مردم به وجود آن آگاه نیستند.

وی با اشاره به شیوع بیشتر پیرگوشی در مردان در قیاس با زنان افزود: قرار گرفتن در معرض سر و صدای ناخواسته مثل صدای بوق خودروها، فشار خون، افزایش سن، استرس زیاد، مصرف برخی داروها، ارث و قرارداشتن طولانی مدت در معرض سر و صدا از علل پیرگوشی است.

رزم‌پا، دشواری در تشخیص اصوات به ویژه اصوات زیر مثل حرف (س)، تشخیص بهتر صدای مردان از زنان را از نشانه‌های پیرگوشی دانست و گفت: در افراد مبتلا به پیرگوشی فهم مکالمات به ویژه در هنگام وجود سر و صدای زمینه‌ای، مشکل است ضمن اینکه افت شنوایی معمولاً دوطرفه است و ممکن است با وزوز در یک یا دو گوش همراه باشد.

این متخصص گوش و حلق و بینی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از نشانه‌ها ممکن است سرگیجه باشد؛ افراد مبتلا به پیرگوشی معمولاً می‌گویند با وجود شنیدن گفتار در فهمیدن مشکل دارند و همه علائم ذکرشده توانایی‌های فرد را کاهش داده و روی کیفیت زندگی فرد تأثیر می‌گذارد.

وی تصریح کرد: امروزه پیرگوشی در ایران نسبت به گذشته با سرعت بیشتر و در سنین کمتری اتفاق می‌افتد و این در حالی است که میلیون‌ها نفر از مردم به افت شنوایی‌شان اهمیت نمی‌دهند غافل از اینکه ممکن است انزوا، ترس، عصبانیت و اضطراب آنها برخاسته از همین مشکل است.

 

اخبار اجتماعی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------