فرماندار کرج: کشته شدگان سیل جاده چالوس مسافر نبودند/جستجو برای یافتن 12 مفقود ادامه دارد



اخبار,اخبار اجتماعی,فرماندار کرج

در حالی که تصور می شد حادثه سیل جاده کرج - چالوس برای مسافران جاده رخ داده است، دکتر ایرانی فرماندار ویژه شهرستان کرج در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری خبر آنلاین اعلام کرد ؛ این حادثه برای روستای سیجان رخ داده است و مسافران جاده مشکلی نداشته اند.

فرماندار ویژه کرج در خصوص مدیریت بحران حادثه اخیر جاده چالوس که منجر به خسارت جانی و مالی به روستای سیجان واقع در اطراف جاده ی کرج-چالوس گفت:
از ساعت های اولیه وقوع این سیل ستاد بحران شهرستان و استان را تشکیل دادیم گروه های امداد و نجات که متشکل از هلال احمر ,شهرداری ،راهداری ،مسکن و شهر سازی،اورژانس در منطقه حاضر شده و در همان ساعت اولیه حدود 15 نفر از حادثه دیدگان نجات پیدا کرده اند.


وی با بیان اینکه مصدومین و حادثه دیدگان که خسارت جانی و مالی دیده اند روستاییان سیجان بوده اند افزود:خیلی ها تصور می کردند بارندگی ها و سیل در مسیر جاده چالوس رخ داده است و این اتفاق برای مسافرانی که از آن جاده عبور می کرده اند رخ داده در حالی که این حادثه در چند کیلومتری جاده کرج - چالوس اتفاق افتاده است و ساکنان روستای سیجان که خانه هایشان در مجاور رودخانه بوده است خسارت های جانی و مالی دیده اند.


ایرانی در ادمه تصریح کرد :محور کرج-چالوس دچار حادثه نشده است و جاده در منطقه البرز مرکزی مشکلی نداشته است تنها در منطقه مازندران (ابتدا جاده چالوس به کرج)یکی از پل ها دچار حادثه شد که با تلاش افراد دهداری در منطقه مازندران این مشکل بر طرف شد
فرماندار کرج با اشاره به خسارت های شدید جانی و مالی در منطقه سیجان افزود:خوشبختانه دهیار این روستا تمام خانه های این منطقه را در برابر حوادث بیمه کرده اما بنیاد مسکن نیز برای واحد هایی که نیاز به تعمیر داشته باشند 20 میلیون ریال و برای واحد های که نیاز به بازسازی داشته باشند 150 میلیون ریال وام بدون بهره در نظر گرفته شده است.


ایرانی در خصوص آمار دقیق کشته شدگان که در روستای حادثه دیده سیجان در منطقه البرز مرکزی افزود:
تا کنون جسد 6 نفر (4 زن و 2 مرد)پیدا شده است و به گفته شاهدان عینی و اهالی روستا 12 نفر از اهالی نیز مفقود شده اند که نیرو های امداد و نجات با 4 قلاده سگ مشغول گشت زنی برای برای پیدا کردن مفقودین هستند.


وی افزود :متاسفانه ساخت و ساز های غیر مجاز در حریم رودخانه باعث خسارت های فراوانی به این واحد های مسکونی شده است.


مردم به این نکته توجه داشته باشند که به حریم رودخانه تجاوز نکنند و در مناطقی که احتمال بروز چنین حوادثی است مستقر نشوند.


ایرانی یاداور شد :متاسفانه با اینکه این اتفاق ناگوار در حریم رودخانه رخ داده است امروز نیز شاهد حضور برخی از خانواده ها و جوانان در سفره خانه ها و رستوران های جاده چالوس بودیم در حالی که احتمال بروز حادثه در این مکان ها زیاد است.


درخواست ما از خانواده ها این است که در شرایط جوی این چنینی از رفتن به حاشیه رودخانه ها خودداری کنند تا شاهد همچنین حوادث ناگوار و تلخی نباشیم.

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------