نشست سانتي‌متري زمين در تهران



اخبار,اخبار اجتماعی,نشست سانتي‌متري زمين در تهران

اخبار اجتماعی - نشست سانتي‌متري زمين در تهران

مدیرکل دفتر بررسی مخاطرات زمین‌شناختی سازمان زمین‌شناسی کشور اعلام كرد: در زمینه فرونشست زمین در سرتاسر کشور با مشکل جدی روبه‌رو هستیم.

 نقشه پهنه‌بندی فرونشست زمین در دشت تهران - شهریار نشان می‌دهد ما در منطقه جنوب شهر در برخی سال‌ها با 17 سانتی‌متر فرونشست مواجه بوده‌ایم که متاسفانه این وضعیت به دلیل برداشت نامناسب از سفره‌های آب زیرزمینی در کل کشور وجود دارد.

 

در همین ارتباط در سال 2011 و بر اساس آخرین آمارهای اعلامی، نام ایران با عناوینی مانند دشت مشهد 28 سانتی‌متر و دشت تهران 20 تا 25 سانتی‌متر فرونشست، در میان کشورهای با خطر فرونشست زیاد قرار دارد.

 

بلورچی اضافه کرد: با همه این مسائل و خطراتی که در این زمینه ما را تهدید می‌کند، ‌راه اقدام و برون‌رفت از این مشکلات هم خیلی سخت و دور از دسترسی نیست و مثلا می‌توانیم با استفاده بهینه در استفاده از آب‌های بخش کشاورزی که 52 درصد آن از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، از بروز این بحران‌ها جلوگیری کنیم.

 

  محمد جواد بلورچی، زمین لغزش و فرونشست زمین به دلیل برداشت بی‌رویه آب در تهران را یک خطر جدی دانست و گفت: باید با شناخت و آگاهی نسبت به این خطرات، هزینه‌های آن را کاهش داد.

 

اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------