وزارت کشور ایران: مهلت تمدید کارت آمایش افغان ها فقط 31 شهریور



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,کارت آمایش افغان ها

 مدیرکل اتباع ومهاجرین خارجی وزارت کشور اعلام کرد: افاغنه مقیم ایران برای تمدید کارت آمایش خود فقط تا 31 شهریور ماه امسال مهلت دارند و قابل تمدید نیست.

احمد محمدی فر در گفت وگو با ایرنا افزود: افاغنه باید به یکی از 165 دفتر فعال کفالت اقامت واشتغال خارجی در سراسر کشور مراجعه کنند و مدارک خود را برای تمدید کارت آمایش ارائه دهند تا کارت آنان در اسرع وقت صادر شود.

محمدی درباره هزینه های پرداختی افاغنه بابت صدور کارت آمایش خاطرنشان کرد: هر فرد افغانستانی باید برای صدور کارت آمایش خود سالیانه 17هزار و 200 تومان بپردازد که این مبلغ به حساب خزانه کشور واریز می شود.

وی ادامه داد: طرح آمایش یاد شده از ابتدای امسال آغاز شده است و همچنان ادامه دارد؛ ضمن اینکه کارت های آمایش افاغنه مقیم کشور یکساله است و هرسال باید تمدید شود.

این مقام وزارت کشور اظهار کرد: در زمان حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر از افاغنه به طور قانونی در کشور حضور دارند که از این شمار، 850 هزار نفر کارت آمایش را دریافت کرده اند و بقیه گذرنامه روادید دارند.

براساس آمار موجود وزارت کشور در زمان حاضر حدود سه تا چهار میلیون افغانستانی در کشور حضور دارند که نیمی از آنان مجوز قانونی ندارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------