وزیر ارتباطات: "فیلترینگ" برای صفحات نامناسب است



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,محمود واعظی

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش پهنای باند اینترنت به ۱۰ هزار گیگ بر ثانیه خبر داد و گفت: فیلترینگ برای صفحات نامناسب است که با ۱۴ دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برای طرح جایگزینی فیلترینگ قرارداد بسته شد.

به گزارش تسنیم، محمود واعظی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: در برنامه پنجم توسعه پهنای باند اینترنت کشور 624 گیگابیت بر ثانیه بوده و اکنون به چهار هزار گیگا بیت بر ثانیه رسیده و تا پایان سال به 10هزار گیگ بر ثانیه افزایش می یابد.

وی در زمینه فیلترینگ اینترنت افزود: هر پدیده‌ای فرصت و تهدید بوده که باید با فرهنگ‌سازی مردم را آگاه کرد و تهدیدها را کاهش داد و فرصت را افزایش دهیم و فیلترینگ برای صفحات نامناسب است که با 14 دانشگاه و مراکز تحقیقاتی برای طرح جایگزینی فیلترینگ قرار داد بسته شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان داشت: در زمینه پیشرفت و آبادانی, مازندران در کشور حرفی برای گفتن زیاد دارد که با داشتن امکانات فراوان و نیروی متخصص باید از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

واعظی گفت:  مازندران استانی است که علاوه بر تامین نیاز محصولات کشاورزی و باغی استان و کشور زمینه صادرات انواع محصولات دارد که باید به امر صادرات توجه بیشتری شود.

وی بیان داشت: در حوزه ارتباطات زیرساخت‌ها گسترش یافته و به دنبال شرکت‌های دانش بنیان هستیم تا از این طریق اشتغال را افزایش دهیم.

واعظی افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی بدهی بانکی دارند که در بازپرداخت اصل وام و بهره بانکی و تضمین مشکل دارند که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بحث اشتغال از مباحث جدی دولت است, گفت: ارتباطات جز بخش‌هایی است که با سرمایه کم می‌تواند ایجاد شغل کند به ازای هر یک شغل مستقیم سه تا 4 برابر شغل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

واعظی گفت: به عنوان وزیر کمیسیون مشترک با روسیه، آذربایجان و ترکیه تلاش می‌کنیم راه‌های صادرات محصولات را هموار کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------