واکنش وزارت ارشاد به مشت قاضی پور;اين برخوردها جاي دفاع ندارد / حتي در جنگ ها هم حق تعرض به خبرنگاران وجود ندارد



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,حسین نوش آبادی

حسین نوش آبادی روز چهارشنبه بعد از گذشت سه روز از ماجرای درگیری یکی از نمایندگان مجلس با یکی از خبرنگاران، با تاکید بر حفظ جایگاه، منزلت و شان خبرنگاران در جامعه افزود: «رسالت خطیری بر عهده این قشر تلاشگر و فعال جامعه است که همواره پویا و در تکاپو هستند که مردم را در جریان اخبار و تحولات داخلی و خارجی قرار دهند».

به گزارش ایرنا، نوش آبادی ادامه داد: «حتی در جنگ ها تاکید شده که طرف های درگیر حق تعرض به خبرنگاران را ندارند چه برسد در شرایط طبیعی که برخورد فیزیکی با این قشر جای دفاع ندارد».

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ارشاد با اشاره مجدد به برخورد پیش آمده، گفت: «وقتی سئوالی از جانب خبرنگاری مطرح می شود، مسئولان باید با صبر و حوصله پاسخگو باشند و در صورتیکه تمایلی به پاسخگویی ندارند، پاسخ ضرب و شتم و برخود فیزیکی و نامهربانانه نیست».

نوش آبادی تصریح کرد: «خبرنگاران برای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه تلاش می‌کنند، از این رو به مصلحت نیست که مسئولان با اینگونه برخوردها جایگاه خود را خدشه‌دار کنند».

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «فعالیت خبری و رسانه‌ای، فرهنگی است از این رو رفتارهای غیرفرهنگی در شان کشور نیست».

وی درمورد موضع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به این موضوع گفت: «همه مسئولان این وزارتخانه با شنیدن این خبر متاثر شدند، از این رو به نوبه خود، اینگونه برخوردهای ناشایسته را زیبنده مسئولان کشور ندانسته و تاکید می کنیم که اینگونه برخوردها قابل دفاع نیست».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------