واکنش ایران به اظهارات ولیعهد عربستان



اخبارجدید,خبرهای جدید,خبر

سخنگوی وزارت خارجه ایران اظهارات ولیعهد عربستان را فرار به جلو خواند و گفت:او که این چنین بر لزوم حفظ امنیت حج تأکید می‌کند باید درماندگی دولتش را در حفظ امنیت حج سال گذشته به یاد آورده و پاسخگوی ملت‌های داغدار حادثه منا باشد.

به گزارش فارس؛ بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزرات امور خارجه کشورمان در واکنش به اظهارات اخیر ولیعهد عربستان، این سخنان را تکراری و نوعی «فرار به جلو» حکام آل سعود توصیف کرد و افزود: سران سعودی همچنان با تکرار اتهامات ناروای خود نسبت به سیاسی سازی مناسک حج از سوی ایران سعی در پیشبرد بازی مکرر، بی حاصل و سلب مسئولیتی سنگین از خود دارند که یک سال است از انجام آن شانه خالی می‌کنند.

وی افزود: ولیعهد عربستان که این چنین بر لزوم حفظ امنیت حج تأکید می‌کند باید درماندگی دولتش را در حفظ امنیت حج در سال گذشته به یاد آورده و پاسخگوی ملت‌های داغدار حادثه دردناک منا باشد. حاکمانی که امروز داعیه حفاظت از آموزه‌های اسلامی را دارند باید پیش از آن به تعقیب قضایی مقصرانی همت گمارند که جان حجاج مظلوم را بی ارزش شمرده و مانع از تشکیل هیأت حقیقت یاب بین‌المللی اسلامی شدند.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن ابراز تأسف از اظهارات نابخردانه ولیعهد عربستان تأکید کرد: نتایج ناتوانی و ناکارآمدی در برگزاری حج و بروز فاجعه بزرگ انسانی در این مراسم متوجه حاکمانی است که نه تنها از کشته شدن هزاران تن از مهمانان بیت الله الحرام ابراز تأسف نکرده‌اند، بلکه مستقیم و غیر مستقیم ملت‌های مسلمان منطقه را قربانی بازی‌های سیاسی فریبکارانه خود می‌کنند.

به گزارش فارس،«محمد بن نایف» ولیعهد عربستان سعودی با ادعای اینکه ایران مخل امنیت حج و حجاج است، اعلام کرد که ریاض علیه اخلالگران قاطعانه برخورد می‌‏کند و نمی‎تواند بپذیرد که ایران در امنیت حج و حجاج خللی ایجاد کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------