انتقاد حافظی از فروش فضای سبز توسط شهرداری تهران / عکس



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,حافظی

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران جزئیات واگذاری زمینی با کاربری فضای سبز در خیابان سپهبد قرنی را تشریح کرد.

رحمت الله حافظی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره جزئیات این خبر با بیان اینکه تذکر واگذاری و فروش این زمین با کاربری فضای سبز مبتنی بر گزارش حسابرس از مناطق شهرداری تهران است، گفت: بررسی گزارش حسابرس از مناطق در دستور کار شورا قرار دارد، به‌گونه ای که در جلسه یکشنبه گذشته نیز بررسی گزارش حسابرس از مناطق 4، 6 و 9 در دستور کار قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه واگذاری این قطعه زمین با پهنه G (فضای سبز) به تعاونی مسکن یکی از نهادها در گزارش حسابرس آمده است و اگر مسئولان شهرداری توضیحی در این مورد داشتند قطعا در اختیار حسابرس قرار می‌دادند تا حسابرس قانع شده و این موضوع را در بندها مکتوب نکرده و به شورا ارائه نکند، گفت: وقتی حسابرس این موارد را در گزارش واصله خود به شورا آورده است یعنی اینکه شهرداری پاسخ قانع کننده‌ای برای حسابرس در این مورد نداشته است.

 

حافظی با بیان اینکه در این گزارش حسابرسی، یکی از بندها مربوط به منطقه شش بود که براساس آن در خیابان سپهبد قرنی یک قطعه زمینی با کاربری فضای سبز به تعاونی یکی از نهادها فروخته و واگذار شده است گفت: متاسفانه اطلاعات بیشتری در گزارش حسابرس نبود و از آنجایی که گزارش حسابرس یکی دو روز قبل از جلسه صحن به دست اعضای شورای شهر می رسد بررسی بیشتر در این مورد مقدور نبوده است.

 

وی افزود: متاسفانه رویه‌ای در شورای شهر است که گزارش حسابرس را در زمان مقتضی در اختیار اعضاء قرار نمی‌دهند و عمدتا یک یا دو روز قبل از بررسی گزارش در صحن، از طریق اتوماسیون در اختیار اعضاء قرار می‌گیرد و بلافاصله نیز در صحن مطرح می شود و فرصت مطالعه و بررسی قبلی را از اعضای شورا می‌گیرند و به عبارتی، گزارشات فی المجلس در اختیار اعضاء قرار می گیرد.

 

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با بیان اینکه در مورد این واگذاری، تذکر مکتوب برای شهرداری تهران ارسال شده است تا مشخص شود که مجوز فروش این زمین توسط چه مرجعی صادر شده و آیا مجوز تغییر کاربری برای آن صادر شده است یا خیر؟ گفت: در جلسه یکشنبه معاون شهردار به طور غیر رسمی ابراز داشتند که ما از کمیسیون ماده 5 مجوز تغییر کاربری آن را گرفته‌ایم.

 

وی گفت: به دنبال تذکر مطروحه، منتظر پاسخ و ارائه مستندات شهرداری هستیم.

 

اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,حافظی

 

اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,حافظی

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------