هشدار بیمه مرکزی; مردم دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث را جدی بگیرند



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,بیمه

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در آستانه ماه رجب که نخستین ماه حرام در سال جاری محسوب می‌شود، بار دیگر از دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی خواست که نسبت به تهیه الحاقیه و افزایش پوشش بیمه نامه شخص ثالث خود اقدام کنند.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، قوه قضائیه در سال 95 میزان دیه را 190 میلیون تومان برای ماه های غیرحرام اعلام کرده است.

بر همین اساس، از ابتدای سال 1395 مبلغ ریالی دیه از 165میلیون تومان به 190 میلیون تومان برای ماه های غیرحرام و از220 میلیون تومان به 253.3 میلیون تومان برای ماه‌های حرام افزایش می یابد.

بنابراین تعهدات شرکت‌های بیمه نیز در ماه‌های حرام از 220 میلیون تومان به 253 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است و با توجه به اینکه بیمه‌نامه‌های فعلی تا سقف 220 میلیون تومان را پوشش می‌دهند، اگر دارنده خودرویی در ماه حرام تصادف منجر به فوت داشته و الحاقیه بیمه نامه را تهیه نکرده باشد، باید مابه‌التفاوت 220 میلیون و 253 میلیون تومان خود را پرداخت کند.

لذا بیمه گذاران باید برای تهیه الحاقیه مربوط به مابه التفاوت افزایش دیه اقدام و تعهدات بیمه نامه وسیله نقلیه خود را افزایش دهند.

شایان ذکر است 21 فروردین 1395 مصادف با شروع اولین ماه حرام (رجب) است و ضروری است بیمه گذاران تا آن زمان، الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث خود را خریداری کنند.

 

اخبار اجتماعی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------