ورود سامانه بارشی به کشور طی 48 ساعت آینده



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و کاهش وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و داده‌های هواشناسی از عبور امواج کم‌دامنه تراز میانی جو از نوار شمالی کشور خبر داد و گفت: بر این اساس طی سه روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و کاهش وزش باد شدید موقت در شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: طی سه روز آینده شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید مواج خواهند بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ادامه داد: همچنین طی همین مدت در جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باید شدید رخ خواهد داد که پدیده گرد و خاک در پاره‌ای از نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته وظیفه لازم به ذکر است که طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر با وزش باد شدید موقتی در مناطقی از جنوب و جنوب غرب کشور احتمال وقوع پدیده گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، آسمان تهران در روز سه‌شنبه 11 خرداد، صاف، همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید همراه خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای 31 و 19 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 12 خرداد، کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با بارش پراکنده، وزش باد شدید، گاهی رعد و برق و احتمال گرد و خاک با بیشینه و کمینه 30 و 19 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه همچنین آسمان تهران در روز پنج شنبه 13 خرداد ماه را نیز نیمه ابری، در بعضی ساعات ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه 30 و 18 درجه سانتیگراد پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا؛ همچنین بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، با توجه به تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، با ورود یک سامانه بارشی از شمال غرب کشور طی دو روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات البرز، شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس در بعد از ظهر روز سه شنبه 11خرداد رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود. همچنین در بعد از ظهر روز چهارشنبه 12خرداد نیز رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی پیش بینی می شود.

با توجه به احتمال به وقوع صاعقه و سیلاب ناگهانی و موقت به ویژه در مناطق کوهستانی و دره‌های پرشیب توصیه می‌شود برای جلوگیری از خسارت احتیاط لازم به عمل آورده شود.

شایان ذکر است که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی شده؛ لذا توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک در مناطق ذکر شده به عمل آید.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------