آمار ثبت ازدواج از سال ۹۰ در کشور روند کاهشی داشته است



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بابیان اینکه آمار ثبت ازدواج از سال ۹۰ در کشور روند کاهشی داشته، گفت: درحال حاضر ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در کشور سن بالا دارند و هنوز ازدواج نکرده‌اند.

به گزارش مهر، اصغر نورالله‌زاده شامگاه پنج شنبه در مراسم جشن ازدواج ۱۰۰ زوج جوان استان همدان که در تالار معلم برگزار شد، تشکیل خانواده را از نگاه اجتماعی و اقتصادی یک واحد کوچک اقتصادی دانست که در آن مقوله روابط خویشاوندی مطرح است.

وی با اشاره به افزایش میانگین سن ازدواج در کشور، گفت: میانگین سن ازدواج در کشور در مردان به ۲۸ سال و در زنان به ۲۳.۵ سال رسیده و تعداد ۷۲۴ هزار واقعه ثبت ازدواج در سال ۹۳ به ۶۸۵ هزار واقعه در سال ۹۴ کاهش یافته است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیشترین شمار جمعیت کشور را در سن ۲۰ تا ۳۴ سالگی و در معرض تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: در حال حاضر سن ازدواج در شهرهای مختلف کشور متفاوت است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در کشور سن بالا دارند و هنوز ازدواج نکرده‌اند، گفت: از این تعداد ۵ میلیون و ۵۷۰ نفر مرد و ۵ میلیون و ۶۷۰ هزار نفر زن هستند.

نورالله زاده با تاکید بر اینکه تجرد زنان در جامعه بیشتر شده است، عنوان کرد: از ۱۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر مجردی که سن بالا دارند ۳ میلیون و ۹۹۰ هزار نفر دارای تحصیلات عالی هستند که یک میلیون و ۹۷۳ هزار نفر از آنها مرد و ۲ میلیون و ۱۷ هزار نفر نیز زن هستند.

وی با بیان اشاره به اینکه ثبت ازدواج در کشور از سال ۹۰ به بعد روند کاهشی داشته است، عنوان کرد: در سال ۹۰ ازدواج با رشد منفی ۱.۹ درصد، در سال ۹۱ با رشد منفی ۵.۱ درصد و در سال ۹۲ با رشد منفی ۶.۷ درصد روبرو بوده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین با بیان اینکه ایران در زمینه مهارت کسب و کار رتبه ۱۰۴ را در جهان داراست، گفت: باید برای افزایش اشتغال به مهارت آموزی روی آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------