قاسمی: سفر ایرانیان به ترکیه پس از عادی شدن شرایط از سر گرفته می‌شود



اخباراجتماعی,خبرهای اجتماعی,قاسمی

سخنگوی وزارت خارجه ایران تاکید کرد که سفر شهروندان ایرانی به ترکیه پس از عادی شدن شرایط این کشور از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص موضع کشورمان در مورد اظهارات سفیر ترکیه در تهران مبنی بر این که از دولت جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم ممنوعیت سفر ایرانیان به ترکیه را لغو کند، چیست؟ اظهار کرد: ارتباطات و آمد و شد میان مردم دو کشور از دیرباز وجود داشته و بی‌شک در آینده نیز استمرار خواهد یافت. مطمئنا حوادث جاری ترکیه نمی‌تواند منجر به قطع ارتباط دو ملت همسایه شود.

او افزود: بدون تردید پس از عادی شدن شرایط این کشور و تامین امنیت کامل، سفر شهروندان ایرانی که قصد عزیمت به ترکیه را دارند از سر گرفته خواهد شد.

رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران در نشست خبری عصر یک‌شنبه که در سفارت ترکیه در تهران برگزار شد، از ایران درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر در جهت لغو ممنوعیت ارائه خدمات آژانس‌های مسافرتی ایران برای سفر به ترکیه اقدام کند.ا

او در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که ترکیه چه ضمانتی به تجار و توریست‌های ایرانی در هنگام برقراری وضعیت فوق‌العاده در ترکیه خواهد داشت؟ توضیح داد: این مسأله با برگزاری یک نشست بین مقام‌های دو کشور حل خواهد شد. در شرایط فوق‌العاده تصمیمات و راهکارهایی وجود دارد و می‌تواند اتخاذ شود.

سفیر ترکیه در ایران تأکید کرد: اگر در زمان برقراری حالت فوق‌العاده ضرری به توریست‌ها یا تجار ایرانی وارد شود ما هر کاری که لازم باشد را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: از لحظه‌ای که کودتا اتفاق افتاد هیچ توریست ایرانی یا غیر ایرانی آسیب ندید.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------