چهره های خرداد 1393



اخبار,اخبار اجتماعی ,چهره های خرداد 1393

 

اخبار اجتماعی - خوبان ماه
چهره های خرداد 1393

این اقدام زیبا در حالی است که تبدیل زمین های حوالی شهرها به ویلا و کسب درآمدهای سرشار از این تغییر کاربری،‌ به یک اپیدمی تبدیل شده است. تبدیل زمینی به مساحت 2 هکتار آن هم در نزدیکی شهر بزرگی مانند رشت که ارزشی میلیاردی دارد، اقدامی است که جز از خوبان بر نمی آید.

از فروردین امسال ، "خوبان ماه"‌ در عصرایران معرفی می شوند. آنان کسانی هستند که فارغ از وظایف سازمانی و رسمی،‌ دست به خیر می شوند و یادمان می آورند که انسانیت هنوز در جامعه زنده است و در اطراف ما ،‌انسان های نیک اندیش و نیکو کار اندک نیستند. آنچه از خوبان ماه در این بخش می آید،‌ تنها مشتی است نمونه خروار از بی شمار انسان های نیک و بی شمار کارهای نیک.

دو خواهر داغدیده و نیک اندیش
سال 1388 در مسیر دماوند - تهران ، تصادف مرگباری بین یک دستگاه خودروی سواری و کامیون رخ داد و 6 تن از اعضای یک خانواده (پدر ،‌مادر ، سه خواهر و تنها پسر خانواده) جان خود را از دست دادند.
 
از آن خانواده بزرگ قائمشهری،‌ دو خواهر ماند:‌ فاطمه و صدیقه بریجانی. این دو خواهر ،‌ دیه ای که از بیمه بابت درگذشت عزیزان شان گرفتند را به اداره آموزش و پرورش شهرشان بخشیدند تا صرف ساخت مدرسه ای در کوچکسرای قائمشهر شود.

در زمانه ای که خیلی ها از یک ریال شان هم نمی گذرند،بی تردید اقدام این دو خواهر قائمشهری ، آنقدر زیباست که می توان نام شان را در فهرست "خوبان ماه"‌ی که گذشت،‌قرار داد.

رکورد 30 میلیارد تومانی
روز 25 خرداد،مراسم گلریزان خیرین برای تکمیل اولین مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران و با نام همایش فضیلت‌های فراموش نشدنی در اخلاق نیکوکاران ایرانی برگزار شد.

ساخت مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب ایران به همت پروفسور مجید سمیعی نخستین جراح میکروسکوپی مغز و مبدع جراحی قاعده جمجمه در جهان و با همکاری متولی اصلی آن یعنی موسسه خیریه متوسلین به امام رضا(ع) در حال پیگیری است. در این مراسم،‌ رکورد جمع آوری کمک ها شکست و خیرین حقیقی و حقوقی 30 میلیارد تومان کمک کردند.

همه آنان که برای احداث این مرکز ماندگار دست به جیب شدند و ثمره کارشان ،‌مداوای هزاران هزار بیمار در دهها سال آینده است،‌شایسته ستایش و عنوان "خوبان ماه"‌ اند.

گذشتن از 2 هکتار زمین با ارزش به نفع محیط زیست
شهروند رشتی دوستدار حیات وحش ومحیط زیست دراقدامی جالب باغ پرندگانش به وسعت 2 هکتار را به شهرداری واگذار کرد.
 
آقای "ماهرو" دراین باغش که در4 کیلومتری رشت قرار دارد ازحدود 2 هزارپرنده نگهداری می کند.
این دوستدار محیط زیست وحیات وحش گفت:در ازای واگذاری باغ پرندگانش از مسئولان شهرداری خواست با آبادانی بیشتر، این باغ را به یکی از جاذبه های گردشگری گیلان تبدیل کنند.

این اقدام زیبا در حالی است که تبدیل زمین های حوالی شهرها به ویلا و کسب درآمدهای سرشار از این تغییر کاربری،‌ به یک اپیدمی تبدیل شده است. تبدیل زمینی به مساحت 2 هکتار آن هم در نزدیکی شهر بزرگی مانند رشت که ارزشی میلیاردی دارد، اقدامی است که جز از خوبان بر نمی آید.

 طلوع بی‌نام‌ و نشان‌ها
موسسه طلوع بی نام و نشان ها کار خوبی را آغاز کرده است.  این موسسه کارگاهی تجهیز کرده و کارتن خواب هایی که از دام اعتیاد رهیده اند ولی سرپناهی ندارند را پناه می دهد،به آنها خیاطی می آموزد و چرخ خیاطی های کارگاه را در اختیارشان قرار می دهد و درآمد کار را به خودشان می دهد.

آغاز کار با 14 چرخ خیاطی به نیت 14 معصوم بوده است و قرار است هر چند وقت یک بار ،‌14 چرخ دیگر بدانها افزوده شود تا چرخ زندگی خیلی ها بچرخد و چرخه بازگشت به اعتیاد کند شود.
طلوع بی نام و نشان ها ، مصداقی از سروده معروف سعدی است:
بنی آدم اعضای یک پیکرند
که در آفرینش ز یک گوهرند
چو عضوی به درد آورد روزگار
دگر عضو ها را نماند قرار
اخبار اجتماعی - عصرایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------