جیره بندی آب پایتخت‌نشینان گزینه روی میز



اخبار,اخبار اجتماعی ,جیره بندی آب

 

اخبار اجتماعی - جیره بندی آب پایتخت‌نشینان گزینه روی میز

استاندار تهران با اشاره به بحران کم آبی در شهر تهران هشدار داد: در صورت عدم رعایت صرفه جویی حداقل 20 درصدی، ناگزیر به استفاده از گزینه جایگزین یعنی جیره بندی آب هستیم.

سید ˈحسین هاشمیˈ در حاشیه دیدار خود از بخش های مختلف شهرستان ری در گفت و گو با ایرنا، افزود: با وجود توصیه های فراوان انجام شده به شهروندان تهرانی در خصوص رعایت صرفه جویی در مصرف آب شرب متاسفانه همچنان شاهد افزایش هستیم.

وی با اشاره به افزایش چهار درصدی مصرف آب توسط پایتخت نشینان نسبت به سال گذشته اظهار داشت: اگر مردم صرفه جویی حداقل 20 درصدی را رعایت نکنند ناگزیر هستیم سیاست جایگزین یعنی جیره بندی آب را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار تهران همچنین با اشاره به بحران کم آبی در استان تهران، ضمن تاکید بر استفاده از سیستم آبیاری مکانیزه تحت فشار در زمین های کشاورزی استان، تاکید کرد: با تمهیدات صورت گرفته میزان 10 هزار هکتار از اراضی پایتخت در سال جاری تحت سیستم آبیاری مکانیزه قرار خواهد گرفت.

هاشمی در ادامه میزان پساب آب تهران را 800 میلیون متر مکعب عنوان کرد و گفت: از این رقم تنها میزان 220میلیون لیتر تصفیه می شود که اگر سرمایه گذاری لازم در خصوص تصفیه کامل انجام شود بسیاری از مشکلات مربوط به آب کشاورزی و صنعت استان تهران مرتفع خواهد شد.

وی اضافه کرد: بخش جذب سرمایه در خصوص تصفیه پساب آب تهران از طریق فاینانس در حال پیگیری است و با از طریق بخش خصوصی این معضل نیز در آینده ای نزدیک رفع خواهد شد.

استاندار تهران ظهر امروز با حضور در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) با آیت الله محمد محمدی ری شهری، هدایت جمالی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان دیدار و گفت وگو کردند.
اخبار اجتماعی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------