طرح انتقال پایتخت نهایی شد



اخبار,اخبار اجتماعی ,طرح انتقال پایتخت

 

اخبار اجتماعی - طرح انتقال پایتخت نهایی شد/ 2 سال مطالعه لازم است

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از نهایی شدن طرح انتقال پایتخت اداری و سیاسی خبر داد.

محمد جواد کولیوند با بیان این مطلب گفت: حدود 2 هفته پیش بررسی گزارش بررسی طرح انتقال پایتخت اداری و سیاسی نهایی شده و به اداره کل قوانین مجلس ارائه شده است.


او گفت: در این طرح با استفاده از مطالعات اداره کل وزارت راه شهرسازی و وزارت کشور بررسی‌ها انجام شده و حتی بحث منابع مالی را نیز برطرف کرده‌ایم. منبع مالی این موضوع از بودجه پژوهشی وزارت راه و شهرسازی و معاونت راهبردی ریاست جمهوری است که ریاست جمهوری هم این مساله را قبول دارد.


نایب رئیس کمیسیون شوراها گفتکرد: بنابراین بر اساس این طرح دو سال مهلت داده شده که مطالعات لازم را انجام داده و جمع بندی کنند و برای سیر مراحل قانونی به دولت ارایه دهند.


کولیوند گفت: در مورد اعضاء جمع بندی‌های لازم انجام شده و بر اساس تغییرات اعمال شده وزارت اطلاعات و رییس ستاد نیروهای مسلح به اعضای بررسی این طرح اضافه شدند و تعداد نمایندگان مجلس نیز از دو نفر به 4 نفر افزایش پیدا کرد که تنها ناظر بوده و نظارت می‌کنند که این افراد از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عمران و شوراها هستند.


کولیوند در پایان گفت: بر اساس مهلت تعیین شده اگر به این نتیجه رسیدند که انتقال پایتخت اداری و سیاسی انجام شود در آن زمان باید مکان‌یابی کنند و در غیراین صورت باید به دو مقوله‌ی تمرکززدایی و ساماندهی در مورد تهران بپردازند.

اخبار اجتماعی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------