دستور سازمان انرژی اتمی درباره واردات مایکروفر به کشور (+سند)



اخبار اجتماعی - دستور سازمان انرژی اتمی درباره واردات مایکروفر به کشور (+سند)

با توجه به اینکه فرهای مایکروویو وارداتی به کشور نیز از ساختار پرتودهی و انتشار اشعه برای گرم کردن مواد استفاده می کنند، سازمان انرژی اتمی اقدام به صدور دستورالعمل جدیدی برای واردات این دستگاهها کرده است.

به گزارش صبحانه، سازمان انرژی اتمی اگرچه به علت تلاش های خود برای خودکفایی کشورمان در تولید و استفاده از انرژی هسته ای در بین مردم و رسانه ها شناخته شده است، اما اقدامات دیگری را نیز انجام می دهد که بسیار مهم و حیاتی هستند و یکی از این اقدامات مهم، امور حفاظت از اشعه در این سازمان است.
 
این بخش از سازمان انرژی اتمی تلاش می کند ضمن بررسی و کنترل اشعه هایی که از مواد و دستگاههای مختلف موجود در کشور تولید می شود، هشدارها و ضوابط موجود در این زمینه را اعلام کند و از نیروگاه اتمی گرفته تا دستگاههای رادیولوژی در این چتر نظارتی قرار می گیرند.
 
حال با توجه به اینکه فرهای مایکروویو وارداتی به کشور نیز از ساختار پرتودهی و انتشار اشعه برای گرم کردن مواد استفاده می کنند، سازمان انرژی اتمی اقدام به صدور دستورالعمل جدیدی برای واردات این دستگاهها کرده است.
 
بر اساس این دستورالعمل که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، مقرر شده از تاریخ اول مهرماه امسال، واردات مایکروفر تنها با این شرایط قابل انجام خواهد بود که شرکت وارد کننده، دارای نمایندگی از فروشنده خارجی، داشتن خدمات پس از فروش رسمی و پروانه اشتغال از امور حفاظت در برابر اشعه باشد.

اخبار,اخبار اجتماعی , سازمان انرژی اتمی

 
این سازمان تاکید کرده است که اگر دارندگان پروانه واردات فرهای مایکروویو کپی مدارک و اطلاعات مربوط به نمایندگی خارجی برای مایکروفر، نمایندگی رسمی ارائه خدمات پس از فروش و پروانه اشتغال در مراکز کار با پرتوهای مایکروویو را به امور حفاظت از اشعه سازمان انرژی اتمی ارسال نکنند، پروانه وارداتشان ساقط خواهد شد.

اخبار اجتماعی - صبحانه

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------