واکنش قالیباف به اتهام رشوه گیری در شهرداری



اخبار,اخبار اجتماعی, محمدباقر قالیباف

 

اخبار اجتماعی - واکنش قالیباف به اتهام رشوه گیری در شهرداری

محمدباقر قالیبافˈ شهردار تهران، گفت: اتهام رشوه گرفتن به شهرداری بی انصافی است و در روحیه کارمندان ما تاثیری ندارد.

به گزارش ایرنا، قالیباف روز شنبه در جشنواره شهید رجایی و روز کارمند که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد،افزود: عده ای با هر نیتی زحمات شهرداری را نادیده می گیرند.

وی خاطر نشان کرد: رضایت مردم متبلور از رضایت الهی است و اتهام رشوه گرفتن و خطا کاری در میان کارمندان شهرداری جسارت است.

وی ادامه داد: اینگونه جسارت کردن به قشر زحمتکش به دور از انصاف است، چرا که مهمترین کار کارمندان شهرداری خدمت به مردم است.

قالیباف با بیان اینکه شهرداری در متن زندگی مردم قرار دارد، تصریح کرد: این سازمان دارای اشکالاتی نیز هست اما هیچ انسان منصفی زمانی که به مجموعه فعالیت های شهرداری نگاه می کند منکر مجاهدت های خالصانه کارمندان آن نمی شود.

قالیباف اظهار کرد: اینگونه بحث ها برای مسئولان و مدیرانی است که تنها می خواهند حرف بزنند زیرا یک مدیر توانمند به جای حرف زدن کار می کند.

وی تاکید کرد: کارمندان شهرداری با تلاش خود و ارتقاء کیفیت زندگی در شهر سطح توقع مردم را از این سازمان بالا برده اند و به همین دلیل مردم دیگر به خدمات قانع نیستند.

وی ادامه داد: البته مطالبه گری حق مردم است و بسیار ارزشمند است که مردم یک شهر حق خودشان را به درستی بشناسند و آن را در خواست کنند که فراهم کردن این نیاز ها و حقوق وظیفه شهرداری است.

شهردار تهران با بیان اینکه همه تلاش سازمان شهرداری تاکید بر منافع جمعی و سازمانی برای ایجاد هم افزایی است، گفت: مهمترین و ارزشمند ترین دارایی شهرداری هم افزایی در حوزه منابع انسانی است.

وی افزود: در صورت پیدا شدن روحیه فردی در هر سازمانی رذیلت جایگزین فضیلت می شود.

قالیباف تصریح کرد: منابع انسانی با تشکیلات جدید عدالت سازمانی و سلامت اداری را در مجموعه شهرداری گسترش می دهد که موجب از بین رفتن هرگونه رابطه و واسطه گری می شود.

وی افزود: در طی سال های گذشته بسیار تحت فشار بودم تا با استفاده از سفارش کارهای دیگران انجام شود اما بنده بسیاری از این سفارش ها را نپذیرفتم که موجبات گله مندی بسیاری از افراد را به وجود آورد اما من به دنبال شایسته سالاری بودم.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که باید به بیرون سازمان و شرایط آن رسیدگی شود باید به سالم سازی محیط درون سازمانی نیز توجه کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: ما باید به مردم خدمت رسانی درستی انجام دهیم زیرا قدرت، امکانات و پولی که در اختیار داریم حق الناس است که موجب می شود به مردم بدهکار باشیم.

وی با بیان اینکه دوره ارباب و رعیتی به پایان رسیده است اظهار کرد: فضای کار در شهرداری تهران باید مسئولانه و با روحیه آزادگی باشد تا به این طریق فرهنگ جهادی در سازمان ایجاد شود.

قالیباف با اشاره به اینکه در مجموعه شهرداری به نیروهای جوان احتیاج داریم تصریح کرد: باید از نیروهای تحصیل کرده، با تجربه، جوان و خدمت گزار استفاده کنیم، زیرا نیروی جوان با وجود کمبود تجربه، شجاعت بسیاری برای انجام کارهای بزرگ دارد که نیروی پیشکسوت ما این شجاعت را به خرج نمی دهد.

قالیباف گفت : بی شک اگر در عرصه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی در حوزه شهرسازی، ایمنی و حمل و نقل توسعه صورت گرفته است شهر و شهرداری تهران مدیون زحمات قشر زحمت کش کارمند و کارگر است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران بسیار حوزه گسترده ای است، افزود: هر فرد از زمان تولد و تا زمان مرگ خود با این بخش از شهر در ارتباط مستقیم است و به همین دلیل شهرداری نیاز اساسی به اعتماد مردم دارد که امروز بیش از گذشته این اعتماد را از سوی مردم به دست آورده ایم.

قالیباف همچنین با تاکید بر اینکه به تفکیک جنسیتی اعتقاد ندارم، گفت: شهرداری تهران می خواهد با دادن ارتقاء کمی و کیفی به بانوان شاغل در این سازمان حرمت آنان را حفظ کند.

شهردار تهران با اشاره به سابقه خود در نیروی انتظامی تاکید کرد: پلیس زن در نیروی انتظامی از افتخارات بنده است و با پیگیری های بنده این فرصت اشتغال ایجاد شد که امروز هزاران زن شاغل را داریم.

وی با بیان اینکه ما هیچ زمانی مخالف شاغل بودن بانوان نبوده ایم اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی اسلامی ما شغل باید مناسب با حرمت بانوان باشد که قصد شهرداری تهران نیز همین است.
اخبار اجتماعی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------