خالکوبی چقدر خرج دارد؟



اخبار,اخبار اجتماعی ,قیمت‌ خالکوبی

 

 اخبار اجتماعی - خالکوبی چقدر خرج دارد؟ نقش های میلیونی بر پوست ایرانیان

قیمت‌ خالکوبی و تاتو که اغلب هم در آرایشگاه‌های زنانه و مردانه انجام می‌‌‌شود، به نسبت نوع طرح و محل طراحی، متفاوت‌ است.

قیمت تاتو در ناحیه‌های حساس بدن به نسبت بالاتر است. اگر قیمت تاتوی طرحی بزرگ روی بازو ۱۰۰ هزار تومان شود.

علاوه بر این، قیمت‌های تاتوی دائم از ۳۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا دو میلیون تومان قیمتش بالاتر می‌رود. البته، قیمت تاتو و خالکوبی و تاتو ممکن است در هر محله با تغییر روش کار یا با توجه به موادی که به کار می‌‌‌برند متفاوت باشد. مثلا قیمت تاتوی ابرو در سالن آرایشی که در جنوب شهر تهران قرار دارد بین 90 تا 100 هزار تومان است اما همین کار در آرایشگاه شمال تهران قیمتی بین 250 تا 300 هزار تومان دارد.

علاوه بر این، بسیاری از زنانی که اقدام به تاتو می‌کنند، حداکثر تا 5 سال بعد به دلایل مختلف از کار خود پشیمان می‌شوند، پاک‌کردن تاتو با لیزر، مواد و کرم‌های خاص پاک‌کننده و یا با روغن‌های مخصوص انجام می‌‌‌شود که قیمت پاک‌کردن آن بسته به اندازه و نوع کار، بین 50 هزار تا یک میلیون تومان هزینه دارد.

درحال حاضر هیچ یک از آرایشگاه‌ها مجوز انجام چنین کاری را ندارند چراکه، اداره بهداشت به صنف آرایشگران اجازه تاتوکردن نمی‌دهد و می‌گوید این کار حتما باید تحت نظارت پزشک انجام بشود. این در حالیست که هر آرایشگری که این کار را انجام ندهد، می‌بیند بقیه آرایشگران انجام می‌دهند، پس به خودش می‌گوید چرا او تاتو کند و من نه!‏ این اقدام وزارت بهداشت به این خاطر است که تاتو کاربردهایی پزشکی در زمینه پوشاندن و از میان‌بردن نقایص مختلف مانند نقایص مادرزادی یا اکتسابی دارد که دلیل خوبی برای سپردن آن به دست پزشکان است.

اخبار اجتماعی - آرمان

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------